Avatar billede gosche Nybegynder
02. august 2000 - 02:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

On MouseOver effekt. (Haster)

Jeg sidder og leger med idéen om at have en  \"on mouseOver\" effekt på min hjemmeside. Det jeg leder efter er en effekt, hvor man køre musen over et screenswap og der så popper en tekst op, hvor der står et eller andet om den side man kommer ind på hvis man trykker på den....

Jeg har en hvor jeg skal bruge en  \"overlib.js\" fil men den kommer hele tiden ud og giver mig en masse fejl meddelser, er det nogle der kan komme med en der er bedre og bruge, og som ikke laver nogen fejl så ville jeg blive meget glad.

Hvis i vil se hvad jeg mener så kan i gå på  www.annika.dk  der på forsiden er der nøjagtigt hvad jeg vil have, men som sagt får jeg fejl på min side når jeg vil bruge det samme...

Kan i hjælpe mig...

Avatar billede hojben Novice
02. august 2000 - 02:45 #1
hvorfor bruger du ikke bare den effekt du har over de 4 billeder??? Det virker da fint....
Avatar billede hojben Novice
02. august 2000 - 02:46 #2
bare ikke i NS,,,
Avatar billede gosche Nybegynder
02. august 2000 - 02:46 #3
Det er jo det jeg har skrevet, den virker ikke når jeg vil bruge den hos mig..... derfor er det jeg prøver og se om der findes nogle der er bedre og noget nemmere end den på siden.
Avatar billede olebole Juniormester
02. august 2000 - 02:55 #4
<ole>
Nej, det er garanteret ikke, hvad du ønsker dig...!!! Det ligner lort og døde øgler på en Mac :o((
Hvordan skal det se ud, når det ser rigtigt ud?
/Vh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
02. august 2000 - 03:15 #5
Er det her noget à la det, du kunne tænke dig:
    http://www.webtile.dk/eksperten/link_pop/
/Vh
Avatar billede gosche Nybegynder
03. august 2000 - 22:48 #6
Hejsa Ole:

Yepper det var noget ligende det jeg vil have, men det skal være nemt at gå til og så skal det helst også virke når man arbejder med det, for det gjorde det andet ikke, med hvad med de ting der skal bruges dertil.??? Hvor får man fadt i dem hende, istedet for at hente en hel hjemmeside for det.??
Avatar billede gosche Nybegynder
04. august 2000 - 01:01 #7
Ole, ved du om den kan bruges til billeder også.??
Avatar billede olebole Juniormester
04. august 2000 - 04:35 #8
Det ER stedet, hvor du henter dem. Det er jo kun en side og en \'.js\' fil - det burde ikke kunne føre til for tidlig nedslidning med indlæggelser og førtidspensionering til følge  ;o)

Der er tydelig anført, hvor du skal rette for at skræddersy den - og der står også, hvor du skal sætte resten af din html ind...så det skulle være til at arbejde med.

Ja, prøv at downloade filerne, så kan du se, hvor teksterne er skrevet og hvordan. Du kan bare klistre billeder ind i stedet for (eller sammen med) teksten, hvis du vil have billeder i boksene. Hvis du tænker på, om dine links kan være billeder i stedet for tekst, så er det også et ja.
Som du vil se, har jeg formateret boks-teksterne forskelligt - netop for at give dig en idé om, hvordan du arbejder med boks-indholdet.

Prøv nu at rode lidt med det og kom så tilbage, hvis du får problemer ;o)
/Vh