Avatar billede eddie-dk Nybegynder
06. juni 2002 - 22:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Skjuler filer

Hvad er det bedste program til at skjule filer på computeren med?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
06. juni 2002 - 22:40 #1
pc security system
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
06. juni 2002 - 22:41 #2
Avatar billede eddie-dk Nybegynder
06. juni 2002 - 22:46 #3
Hvorfor skal jeg vælge det fremfor f.ek.s "magic folders"?
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
06. juni 2002 - 22:48 #4
Hvorfor ikke bare installere WinNT/2000/XP?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
06. juni 2002 - 22:49 #5
jeg kender ikke magic folders
men jeg bruger selv pc security, og det virker kanon
Avatar billede eddie-dk Nybegynder
06. juni 2002 - 23:05 #6
koldsgaard jeg har winxp. Kan det gemme 'folders' fra folk så de ikke kan se eller manipulere med dem?
Avatar billede eddie-dk Nybegynder
06. juni 2002 - 23:08 #7
det ville være optimalt hvis jeg kunne skjule filerne og de ikke kunne manipuleres med uden at skrive et password hver gang jeg gik ind i Windows. Hvis det er det du tænker på koldsgaard?
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
06. juni 2002 - 23:26 #8
Hvis du bruger NTFS filsystemet kan du sætte rettighederne sådan at det kun er dig som at der har mulighed for at evt. gå ind i mappen, åbne filer og hvad ved jeg. Du kan også lave sådan at de andre brugere kun kan se filerne, men ikke åben dem, eller evt. så de kan åbne dem, men ikke ændre dem. Der er rigtig mange muligheder.

Men du SKAL HAVE NTFS-filsystemet!
Avatar billede backside Nybegynder
06. juni 2002 - 23:38 #9
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
08. juni 2002 - 13:05 #10
Hvis du bruger NTFS-filsystemet er der altså ingen grund til at bruge tredjepartsprogrammer til at sikre og skjule dine filer. Tror faktisk det er af grundene til at det filsystem blev lavet. Men hvis du bruger FAT/FAT32 er de programmer nok bedst. Men jeg kan kun anbefalde dig at skifte til NTFS, og så bruge WinXP til at sikre og skjule dine filer med.
Avatar billede eddie-dk Nybegynder
08. juni 2002 - 13:09 #11
det er en vens computer så jeg ved ikke om jeg vil konvertere den
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
08. juni 2002 - 14:03 #12
Okay, men det kan anbefaldes alligevel.