Avatar billede poulvp Praktikant
06. juni 2002 - 21:06 Der er 50 kommentarer og
1 løsning

opgraderede til win 2000 hjææælp

Jeg opgraderede til win 2000 fra win 98 SE og er godt nok løbet ind i problemer en del prg. wil ikke køre mere bla office 2000´s  outlook, norton system security
osv osv. Jeg installerede med NFTS tror jeg det hed.
kan jeg på nogen måde starte en frisk installation evt. formatere mit c-drev og geninstallere 98 eller 2000??????
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2002 - 21:11 #1
Ja sæt din win2000 cd i og boot fra den så kan du formatere og starte helt forfra. Hvis ikke din win2000 cd kun er en opgradering.
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2002 - 21:12 #2
Eller formater din hd med win2000 cd'en til fat32 hvis du vil have win98se på istedet.
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2002 - 21:13 #3
Du kan sikkert også kare det ved at installere din programmer igen, har du prøvet det ?
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2002 - 21:14 #4
kare = klare :-)
Avatar billede pilfinger Nybegynder
06. juni 2002 - 21:19 #5
Du kan taget en boot diskkette fra win 98 og boote op med den og køre Fdisk. slette den primære partition og oprette en ny primær partition og så formatre dit drev. og installere win 98 eller hvad du  nu vil ha på.Hvis du  bare skal ændre til Fat 32 Kan du oxo bruge et program som hedder Partition magic til at ændre din partition med uden at midste data et godt stabilt program.
Avatar billede pilfinger Nybegynder
06. juni 2002 - 21:21 #6
hvis du skal køre norton skal det være  norton  2001 som minimum eller er den ikke kobatibel. men resten skulle vel virke hvad køre du ellers med ???
Avatar billede poulvp Praktikant
06. juni 2002 - 21:21 #7
1.
Hvordan præcist formaterer jeg med win2000 til fat 32 og får win98 istedet?
2.
Hvordan booter jeg fra disketten hvis jeg vil starte helt forfra?
3.
Ja kan ikke installere dem igen
Avatar billede poulvp Praktikant
06. juni 2002 - 21:23 #8
rolig nu jeg er bare en stakkels nybegynder, så en forklaring eks.:" man tager med højre hånds tommel og pegefinger..." ville være lækkert :-)
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2002 - 21:25 #9
Har du en win98 boot disk (startdisk) ?

Er din harddisk delt ?
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2002 - 21:27 #10
Du kan også boote på din win98se cd og vælge MED cdrom understøttelse.

Når den kommer til et punkt hvor du kan trykke F# gør du det og svarer her :-)
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2002 - 21:27 #11
F# skulle være F3 :-)
Avatar billede poulvp Praktikant
06. juni 2002 - 21:36 #12
ja jeg har en win98 se boot diskette men jeg kan jo ikke svare her med mindre jeg har et system der kører :-)
Avatar billede poulvp Praktikant
06. juni 2002 - 21:37 #13
jeg har et c drev og et d drev men det er 2 hard diske
Avatar billede brynil Nybegynder
06. juni 2002 - 21:37 #14
1. Sørg for at din bios tillader boot fra cd. Sæt cd'en i drevet og boot. Tryk på en tast når du får spørgsmålet *Tryk på en tast for at boote fra CD..'  eller lignende.

Når du bliver spurgt hvor du ønsker at installere, så brug de andre valgmuligheder til at slette partitioner. Når det er gjort, så opretter du ny/nye partioner (samme billede). Vælg hvilken struktur du ønsker (FAT32 eller NTFS)

Hvis du vil køre både Win98 og win2k, SKAL du vælge FAT32, hvis begge skal ligge på samme partition. Ellers kan du lægge win98 med FAT32 og W2k med NTFS på hver sin partition. Jeg mener dog ikke, at du vil kunne læse NTFS-partitionen fra win98. Modsat kan du godt.

2. Boot fra disketten ved at lægge den i drevet og starte maskinen. Vælg så hvilke muligheder du vil bruge. Ved installation fra cd skal du vælge den mulighed.

Skal du slette partitioner, så skriv fdisk når du er startet op i A:). fdisk er lidt mere uoverskuelig end som beskrevet under 1), så anvend 1) hvis du kan,

3) hvad mener du?
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2002 - 21:44 #15
brynil >> hvis du læser ovenstående så ville du vide at 3 var han ikke kunne installere programmerne igen.
Avatar billede poulvp Praktikant
06. juni 2002 - 21:45 #16
hvordan booter jeg når cden er i drevet???????????
Avatar billede poulvp Praktikant
06. juni 2002 - 21:46 #17
vil en ændring til fat 32 gøre mine programmer funktionelle igen?????
Avatar billede poulvp Praktikant
06. juni 2002 - 21:47 #18
jeg er nok nødttil at få det skåre mere ud i pap punkt for punkt
Avatar billede brynil Nybegynder
06. juni 2002 - 21:50 #19
Har du prøvet at starte din pc, mens din win cd sidder i drevet?
Hvis spørgsmålet om du ønsker at starte fra cd ikke dukker op som noget af det første, så er din bios ikke sat op til at starte fra cd. Det skal du ændre.
Avatar billede pilfinger Nybegynder
06. juni 2002 - 21:55 #20
Du  tager en diskette og henter en bootdisk på www.bootdisk.de og downloader den eller hvis du har en sætter du disketen iog starter din maskine op så når der står en sort skærm med et A:\ skriver du Fdisk. og beder den om at slette primær partition når det er sket beder du om at oprette en Primær partition når den har lavet den hvilket går hurtigt. skriver du C:\ så er du på dit Cdrev når der står C:\ så skriver du ud for C:\format C: og den begynder at formatere Harddisken når den har gjort det Kan du sætte din windows cd i og skrive i dospromten som er C:\install og windows vil begynde at instalere sig selv.
Avatar billede brynil Nybegynder
06. juni 2002 - 22:00 #21
Så vidt jeg husker, kan man ikke fjerne den primære parton hvis der er sekundære og logiske partitioner til stede. De skal fjernes først. Og oprettes igen hvis man ønsker flere partitioner.
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2002 - 22:07 #22
Og når det er NTFS skal man vælge at slette en NON-Dos ellers kan man ikke slette den.
Avatar billede brynil Nybegynder
06. juni 2002 - 22:10 #23
På denne adr kan du se hvordan fdisk kan bruges: http://members.bellatlantic.net/~mrscary/fdisk.htm. Ellers søg på google efter fdisk. Der er masser af links.
God fornøjelse!
Avatar billede tumben Novice
06. juni 2002 - 22:37 #24
poul er du der ????  Tunmben
Avatar billede poulvp Praktikant
06. juni 2002 - 23:06 #25
Ja men kan ikke sende mails
Avatar billede tumben Novice
06. juni 2002 - 23:17 #26
hvad har du gang i..
Avatar billede poulvp Praktikant
06. juni 2002 - 23:18 #27
tjaaaaaaeee græder tror jeg
Avatar billede poulvp Praktikant
06. juni 2002 - 23:20 #28
overvejer at starte op fra win98 boot diskette og prøve at geninstallere win 98 jeg kan jo nok ikke få win2000 tilbage til fat systemet
Avatar billede tumben Novice
06. juni 2002 - 23:26 #29
rolig nu..gør som de skriver...boot op på din cdrom ved at.....ind i drevet med den..sluk maskinen...tænd...og ENTEN booter den bare normalt..eller også booter den fra cdromdrevet...elller du får muligheden for det...hvis ikke er det fordi du skal gå ind i din bios..ved at trykke på DELeller ligene lige når maskinen starter..og så stille firstboot device..til CDROM...prøv så igen..og når det lykkedes så starter win2000cdrommen op...og derinde får du muligheden for at reparerer eller lave en helt ny installation....vælg ny installation...og vælg at den skál formattere dit c drev igen...hvis det er en upgrate cdrom kommer den nok og spørger efter 98 cdrommen..i med svinet...så kører installationen videre...der er sgu da ingen tvivl om at du skal vælge 2000 frem for 98...og det skal være en ren installation....hvad faen gik der galt ...siden du startede på det her "midt i vores projekt"  :-)
Avatar billede tumben Novice
06. juni 2002 - 23:28 #30
...behold din ntfs...det er det bedste..men sæføli kun hvs du har tænkt dig at bruge 2000
Avatar billede poulvp Praktikant
06. juni 2002 - 23:33 #31
mit problem er at jeg har en f.... masse billeder af vores datter liggende men jeg kan sgu ikke engang maile dem så jeg har dem
Avatar billede tumben Novice
06. juni 2002 - 23:36 #32
...bare over på d..med dem
Avatar billede poulvp Praktikant
06. juni 2002 - 23:38 #33
har jeg ikke kun 1. drev når jeg har lavet NFTS
Avatar billede tumben Novice
06. juni 2002 - 23:39 #34
....husk der er kun en ting der er vigtig her ..og det er de billeder..så rolig nu...inden du vælger det der med at konvertere tilbage...lad maskinen være med ntfs...bare omformater C:\...når du har smidt alt over på D
Avatar billede poulvp Praktikant
06. juni 2002 - 23:39 #35
og hvor finder jeg alle mine gamle outlook mails jeg kan ikke åbne programmet mere men kan dog modtage mails via outlook express men ikke sende
Avatar billede tumben Novice
06. juni 2002 - 23:40 #36
hhhhmm ring
Avatar billede tumben Novice
06. juni 2002 - 23:43 #37
nu
Avatar billede tumben Novice
06. juni 2002 - 23:46 #38
..1) hvor mange FYSISKE diske er der i din maskine
2) hvor mange harddiske er der i "my computer" ..på skrivebordet
Avatar billede tumben Novice
06. juni 2002 - 23:49 #39
10 minuttes to bedtime..så ring hvis du vil have hjælp..
Avatar billede poulvp Praktikant
06. juni 2002 - 23:51 #40
der er 2 harddiske :-)
Avatar billede poulvp Praktikant
06. juni 2002 - 23:53 #41
jeg vil gerne have hjælp men jeg skal og klokken meget tidlig i morgen og er væk hele weekenden, men hvis du gider hjælpe mig en dag/aften i næste uge ?????????
Avatar billede tumben Novice
06. juni 2002 - 23:57 #42
ok..har også selv travl.t..(forøvrigt...brændte jeg 2 skærmkort af igår...så du er ikke alene...;-)
Avatar billede poulvp Praktikant
06. juni 2002 - 23:58 #43
det går bare rigtig godt :-)))  vi snakkes ved i næste uge og sov godt
Avatar billede tumben Novice
07. juni 2002 - 00:07 #44
ok over and out
Avatar billede jershauge Nybegynder
07. juni 2002 - 03:13 #45
Spændende hvad det blev til !!!! Fik i det til at virke ??? hvis ikke kan jeg godt hjælpe.....jeg fanges på følgende mail Chris@skibhusnet.dk
Avatar billede pilfinger Nybegynder
08. juni 2002 - 07:23 #46
Hvis du har mulighed for at bruge et program som hedder patition magic .6,0 kan du få win 2000 til at køre Fat 32 igen du kan lave næsten alt med det program lave nye drev på en stor harddisk ændre partitons størelse osv  er et af de bedste værktøjer jeg har. så brug det hvis du har det ellers køb det næsten uundværligt.
Avatar billede pilfinger Nybegynder
08. juni 2002 - 07:26 #47
Du kan ringe til  mig hvis du har en mail så skal jeg hjælpe dig. min mail er fonny@c.dk der er ingen grund til panik vi skal nok få dit lille problæem løst. uden at du midster data af nogen art.
Avatar billede poulvp Praktikant
10. juni 2002 - 20:01 #48
Har løst problemet. har købt windows xp.
Avatar billede poulvp Praktikant
10. juni 2002 - 20:02 #49
tak for den store indsats
Avatar billede tumben Novice
10. juni 2002 - 20:50 #50
haha poul..nå hvad så
Avatar billede poulvp Praktikant
10. juni 2002 - 20:59 #51
Hej tumben
Send mig lige en mail jeg har bare mistet alle mine gemte mail adresser
(hulke snøfte)