Avatar billede freedom Nybegynder
06. juni 2002 - 18:24 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

hvorfor

nu har jeg rodet med dette længe..HVORFOR...
min kode:
<html>
<center>
<table border=1 cellpadding=10 width=90%>
<td width=13%> menu
<table border=1 width=100 heigth=100>
<tr Valign=Top>
<tr>Dette er menuen<tr>hej
<tr>Punkt 1
</table>
<td width=50%> venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>
<td width=13%>Dette er venstre retert
</table>

men i venstre og højre side sættes teksten i mittem af tabelen (i højden)...
men det skal det ikke...det skal gøre ligesom her på eksperten... sætte det oppe i toppen, og hvis main er større , gøres main støøre neda..
forstår i??
Avatar billede zaditor Nybegynder
06. juni 2002 - 18:25 #1
kan man ikke se, hvordan det ser ud..

Et link måske...
Avatar billede zaditor Nybegynder
06. juni 2002 - 18:27 #2
Du behøves ikke..

Prøver lige, om jeg kan gøre noget..
Avatar billede bruhnsweb Nybegynder
06. juni 2002 - 18:28 #3
<center>
<table border=1 cellpadding=10 width=90%>
<td width=13% valign="top"> menu
<table border=1 width=100 heigth=100>
<tr Valign=Top>
<tr>Dette er menuen<tr>hej
<tr>Punkt 1
</table>
<td width=50%> venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>venstre<br>
<td width=13% valign="top">Dette er venstre retert
</table>
Avatar billede freedom Nybegynder
06. juni 2002 - 18:29 #4
bruhnsweb --> din virker HVORFOR?? må jeg få forklaring?? takker..
Avatar billede bruhnsweb Nybegynder
06. juni 2002 - 18:31 #5
<tr Valign=Top>
Den er lidt dum - Husk altid at fortælle hvor den skal placere tingene, se ovenstående.. c",)
Avatar billede zaditor Nybegynder
06. juni 2002 - 18:32 #6
det er fordi, at han har sat en valign="top" ind i td tag'en: <td width=13% valign="top"> menu

Din: <td width=13%> menu
Avatar billede freedom Nybegynder
06. juni 2002 - 18:33 #7
kan du også fortælle mig hvorfor dette ikke virker i til venstre:
<table border=1 width=100 heigth=100>
<tr>Dette er menuen<tr>hej
<tr>Punkt 1
</table>
der kommer ingen border eller de´n er ikke 100 pixels høj??
Avatar billede freedom Nybegynder
06. juni 2002 - 18:35 #8
takker...kan du ikke også lige svare på det sidste..
Avatar billede dmcn Praktikant
06. juni 2002 - 18:42 #9
Har du overvejet at tjekke din HTML i andre browsere end IE? Browsere, der ikke retter dine fejl for dig, men som viser siden som den *skal* vises? Det der har intet at gøre med HTML.
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. juni 2002 - 19:17 #10
du bør ikke have <tr indeni <tr . De indre celler skal defineres med en <td kommando
attributten valign bør indsættes i hver <td kommando der virker den i flest browsere.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. juni 2002 - 19:24 #11
ideen med tables er:

<table ...> ...  </table>  rundt om hele molevitten

<tr> ... </tr>    et antal vandrette rækker svarende rækker af celler.

<td> ... </td>    et antal celler i hver række. i en given tabel skal alle rækker i tabellen have præcis lige mange celler indeni.

så din tabel af Kommentar fra freedom 06/06-2002 18:33:32

bør være:

<table border=1 width=100 heigth=100>
    <tr>
        <td>Dette er menuen</td>
        <td>hej</td>
        <td>Punkt 1</td>
    </tr>
</table>

bemærk at alle kommandoerne er parret sammen med en endelse </...> der fortæller hvor kommandoen holder op med at gælde.
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. juni 2002 - 19:27 #12
som ovenfor kommer de 3 celler ved siden af hinanden. hvis du skulle stå i en søjle ovenpå hinanden tilføjer du jækker imellem cellerne:

<table border=1 width=100 heigth=100>
    <tr>
        <td>Dette er menuen</td>
    </tr>
    <tr>
        <td>hej</td>
    </tr>
    <tr>
        <td>Punkt 1</td>
    </tr>
</table>

nu er det tre rækker med een celle i hver, istedetfor (som før) en række med 3 celler i.
Avatar billede zaditor Nybegynder
06. juni 2002 - 19:29 #13
Hvis du har problemer er http://www.html.dk en god side, hvor du kan lære rigtig meget...
Avatar billede fet321 Nybegynder
06. juni 2002 - 20:39 #14
>> freedom > Prøv dog at læse det link du fik serveret i spg http://www.eksperten.dk/spm/220719 nemlig
http://www.html.dk/tutorials/html/lektion10.asp
Så meget information er der sgu heller ikke på siden!

Jeg går ud fra at du har opdaget at eksperten.dk er genial!?
Men den er kun genial hvis du er interesseret i at lære noget! - Og dele ud af den viden du får.
Hvis du kun er interessret i at få nogen til at lave dit arbejde for dig, vil du efterhånden opdage at eksperten.dk ikke er så genial - for dig!

Spørg hvis der er noget du ikke forstår.