Avatar billede djensen Nybegynder
06. juni 2002 - 18:23 Der er 3 kommentarer

Optimere sine mpg-filer

hejZa!

Der skulle vel ikke findes et program, så man måske kunne optimere sine mpg filer, uden at det tager en heeeeeel evighed ????
Avatar billede -simon- Nybegynder
06. juni 2002 - 18:46 #1
hvad mener du med optimere ?
Avatar billede djensen Nybegynder
07. juni 2002 - 15:55 #2
når jeg brænder en fil, og ser den på min dvd afspiller, er det en heelt vildt dårlig kvali.....:(
Avatar billede hermandsen Juniormester
08. juni 2002 - 16:21 #3
Er den så ikke også i dårlig kvalitet på din computer?

Se det fra den her synsvinkel:
Når du har en film, så får du umuligt noget bedre end det du starter med. Det er faktisk simpelt matematik!

Se her:
10/3 = 3,33333333333333333333.........
Hvis du ikke afrunder dette, så får du ikke det præcise tal, og derfor upræcise udregninger...

Altså 3,33 (afrundet) * 3 = 9,99
Vi har altså mistet 0,01...

Forestil dig at du komprimerer en film... Lige meget om du så komprimerer så kan du umuligt få bedre kvalitet, simpelthen fordi din source-fil er det bedste du får.

Om du så bruger en højere bitrate, så bliver det i matematik tilfældet blot til det samme resultat som var 10.

Hvis det skal blive bedre, så skal du bruge en bedre decoder, hvilket jeg ikke har hørt om til mpg...

Konklusion:
Desværre... Du må leve med det du har!