Avatar billede jemt Nybegynder
06. juni 2002 - 17:26 Der er 8 kommentarer

PC fryser, og går i sort

Hej eksperter.

Min far har en gammel 200 Mhz, med 96 MB Ram og 2 GB harddisk. Problemet med den er, at da han en dag kom til at støde knæget ind i den ganske forsigtigt, så gik den i sort. Så måtte jeg lige restarte den. Siden har den frosset nu og da. Jeg tænkte, at jeg lige ville prøve at reinstallere svinet, og begyndte installetionen - men den frøs, da jeg skulle til at indtaste oplysninger om mig. Lyder det som et harddisk problem ? Eller hvad kan det ellers være ? Jeg gider næsten ikke til at teste hele maskinen igennem :o(
Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
06. juni 2002 - 17:33 #1
det er nok en hdd fejl der skete det samme for min den gammle den gik bare et skridt længere den ville ikke lade sig formatere
Avatar billede jemt Nybegynder
06. juni 2002 - 17:34 #2
*gaab*
Avatar billede jemt Nybegynder
06. juni 2002 - 17:35 #3
Heh, ok. Hm.. så må jeg hellere købe en ny HDD :o(
Avatar billede web4you Nybegynder
06. juni 2002 - 17:37 #4
jeps det er nok også mit bud !!! at det er en hd fejl !!! men måske kan du jo se om du kan fomater den og instler den igen vis du ikke kan det skal du køne en ny HD !!!

/web4you
Avatar billede jemt Nybegynder
06. juni 2002 - 17:53 #5
andre ?
Avatar billede andersdk Nybegynder
08. juni 2002 - 16:14 #6
det kan være bundkortet der blev ødelagt......
Avatar billede jesper_k Nybegynder
11. juni 2002 - 12:20 #7
Du skulle måske checke om alt sidder ordentligt fast inde i den.. Ram blokke, IDE kabler, skærmkort osv!!
Avatar billede sandman_dk Nybegynder
16. juni 2002 - 20:06 #8
Hvis der er forskellige mærker RAM i, så kan det være derfor. Prøv med kun én ram klods, og dur der. Så er fejlen der.