Avatar billede telep Nybegynder
06. juni 2002 - 16:48 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

12 volt til 220 volt

Hejsa Xperts,

Jeg ved ikke om det er det helt rigtige forum, men jeg prøver alligevel.

Jeg står med en ældre pladespiller, men jeg har et problem med at få sat strøm til den. Oprindeligt skulle den have strøm fra dens forstærker via en minijackstik, men forstærkeren er ikke tilgængelig. Jeg står altså nu med et minijackstik der skal levere strøm på 12 volt! Mit spørgsmål er, om der er nogen der ved hvor jeg kan få en adapter der i den ene ende kan stikke mit minijackstik ind og i den anden ende stikke den ind i en alm. 220 volt stikkontakt.

Tak!

\\telep
Avatar billede casualty Nybegynder
06. juni 2002 - 16:54 #1
Jeg ved at i Kvickly kan man få en multiadapter der kan sættes til mange forskellige spændinger, og til den høre en del forskellige stik...

Mvh Casualty
Avatar billede casualty Nybegynder
06. juni 2002 - 16:54 #2
Ellers prøv Brinch Elektronik...
Avatar billede popsy Novice
06. juni 2002 - 17:14 #3
Avatar billede klodoven Nybegynder
06. juni 2002 - 17:16 #4
nemlig, www.brinck.dk - med k :)
Avatar billede scb Praktikant
06. juni 2002 - 17:16 #5
Det store spørgsmål er om det skal være AC eller DC, står der noget på pladespilleren.
Der fåes et hav af netadaptere til 12 V AC, DC, + på midterbenet, eller - på midterbenet.
Står der noget om hvor mange mA pladespilleren bruger ?
-SCB
Avatar billede klodoven Nybegynder
06. juni 2002 - 17:18 #6
samtidig, he he. :)
Avatar billede dar Nybegynder
06. juni 2002 - 18:44 #7
12v-->220v eller 220v-->12v ?
Avatar billede pentium4 Juniormester
06. juni 2002 - 20:59 #8
Det hedder ikke 220v mere, men 230v og har gjordt det i 1-2 år så vidt jeg husker og det samme gælder 380v som er kommet til at hedde 400v fordi det skal være ens over hele EU. Så nogen lande har sat det op og andre ned.
Avatar billede telep Nybegynder
06. juni 2002 - 21:15 #9
->dar: Stikkontakt -> ledning -> Adapter -> minijackstiksudgang -> minijackstik -> ledning -> pladespilleren. De sidste tre ting har jeg!

Tak for de mange svar. Jeg prøver thansen.dk & brinck.dk (kvickly havde ikke noget :-( ).

Jeg vender tilbage med en afgørelse mht. point.
Avatar billede scb Praktikant
06. juni 2002 - 21:33 #10
Sørg nu for at få den rigtige type AC eller DC og en der kan klare pladespillerens forbrug, da du ellers brænder pladespilleren af.
-SCB
Avatar billede deejay_steel Nybegynder
13. juni 2002 - 22:13 #11
lille ting men det hedder ikke 12v til 220v men omvendt :o)
just a fact !
Avatar billede popsy Novice
06. august 2002 - 09:45 #12
Lukketid?

popsy