Avatar billede kumpel Nybegynder
01. august 2000 - 21:35 Der er 6 kommentarer

Kan du få dette til at virke ?

Hejsa allesammen.

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig med denne opsætning og få det til at virke.

Jeg har følgende :

1. stk. fastopkobling til Internettet.
1. stk. webserver som skal sættes på Internettet.
6. stk arbejdsstationer som skal på nettet.
1. stk. Router til den faste opkobling.

Hvordan får jeg arbejdsstationerne til at komme på Internettet gennem en proxyserver som sidder på webserveren og derefter ud på routeren.

Arbejdsstationer har jeg givet følgende adresser : 192.168.100.10 - 192.168.100.60

Næste ip numre er eksempler.
Router : 212.xxx.xxx.xx1

Webserver : 212.xxx.xxx.xx2

Hvordan får jeg dette til at virke ?

Kumpel
Avatar billede twister10 Nybegynder
01. august 2000 - 21:40 #1
Jeg regner med at du kører WINNT SERVEr back office ller lign ??

Ihvertfald så hvis det er MS proxy, så skal du bare installere MS PROXY client på maskinerne, så finder den selv ud af resten, herefter er client maskinerne oppe at køre :-)
Hernæst skal du naturligvis kontrollere om du kan komme på nettet med din webserver alene + har du 2 netkort i din server ?? dette er nødvendigt for at få din proxy client til at køre ordentligt..

Jeg venter med at skrive til jeg ved mere fra dig :-)

Lidt mer INFO ang de forsk. systemer, + nogle fulde IP adresser på det hele..
Avatar billede kumpel Nybegynder
01. august 2000 - 21:50 #2
Det er en ren nt server og jeg havde tænkt mig at køre winroute som proxy.
Jeg har ikke to netkort i webserveren. Men jeg kan jo tænke mig til at det ene net kort skal have 212.xxx.xxx.xx2 og det andet 192.168.100.1. Men hvad så med gateway og dns adresser. hvad skal jeg her skrive på arbejdssationerne ?

Hvis du skal have fulde ip-adresser kan jeg kontaktes på mail : brave@worldonline.dk
Avatar billede twister10 Nybegynder
01. august 2000 - 21:54 #3
Du skal intet gøre andet end at definere tingene på din proxy og sætte default gateway på dine clienter til proxyserverens ip nr. virker dette dog ikke så skal clienterne lige have DNS\'erne osse

Ang. de fulde adresser, dem kan vi lige vente lidt med til du har prøvet det her :-)
Avatar billede peterlund Nybegynder
06. september 2000 - 15:01 #4
Hvis du kører med en fast forbindelse, såsom ADSL (gæt udfra din email adresse) så har routeren 2 adresser, en ud til internettet (212.xxx.xxx.xx1
) og en ind til dit netværk (192.168.100.xxx) - Du skal derfor sætte alle dine maskiner som havende default gateway af 192.168.100.xxx. Derefter kan du sætte internet explorer til at pege på din winroute server (212.xxx.xxx.xx2) og så vil din websurfing blive cached.
Har du købt 2 adresser ud til internettet? en til din router og en til din webserver? - Hvis ikke, kan du NAT\'e al trafik på port 80 og 443 (http og https) ind til din webserver igennem routeren, da Winroute også kører på samme server, skulle det virke.
Avatar billede teknik Juniormester
19. oktober 2000 - 00:36 #5
>>Kumpel - Twister10\'s svar/kommentar lyder som den rigtige løsning....
Har du fået det til at virke ?
Avatar billede thor_herlin Praktikant
08. januar 2001 - 08:06 #6
Du skal bare have 2 netkort i serveren, det ene bruges kun til din adsl/dsl via proxy\'em
n det andet bruges til lokalnettet, så er dit problem løst