Avatar billede jonah.hex Nybegynder
06. juni 2002 - 14:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kan ikke finde ny DHCP

Er der nogen der ved hvorfor, mine clienter ikke kan finde min DHCP, det eneste der er sket er jeg har lavet min subnet maske om. Men clienterne har stadig den gamle IP og subnet maske. Hvis jeg så køre IPCONFIG og diverse commandoer så kommer de fint med
Avatar billede Spotgun Seniormester
06. juni 2002 - 15:06 #1
Prøv at ændre klienternes subnetmasker, så de matcher din dhcp-servers.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
06. juni 2002 - 15:09 #2
Hallo!!. Der er jo ingen subnetmaske på klienterne når de køre på dhcp. OG masken er ændret på serveren.
Avatar billede nielsvp Nybegynder
06. juni 2002 - 15:48 #3
Det du siger er altså at de ikke fanger den nye dhcp server AUTOMATISK - men hvis du derimod kører en winipcfg og release og renew el fx ipconfig /release og bagefter /renew så fanger de den godt nok ?

Lige for at forstå problemet rigtigt.
Avatar billede thomashove Nybegynder
06. juni 2002 - 16:59 #4
lidt nyttige kommandoer i dos prompten:

ipconfig /registerdns
ipconfig /all

hvilket OS kører henholdsvis server og klienter ???
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
06. juni 2002 - 20:39 #5
nielsvp. Du har forstået det rigtig, hvis jeg køre ipconfig /release og bagefter /renew, så kommer de med.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
10. juni 2002 - 09:51 #6
Det går vist ikke til held
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
10. juni 2002 - 15:18 #7
Jeg må tilstå at der ikke var meget hjælp at hente her