Avatar billede himself Nybegynder
06. juni 2002 - 13:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

AGP grafikkort!

Jeg overvejer at købe mig et nyt grafikkort for at kvikke min gamle pentium II 233Mhz lidt op. Jeg vil selvfølgelig gerne have et der er så nyt som muligt men jeg er lidt i tvivl om havd der er kompatibelt med en så gammel computer.

Mit spørgsmål er egentligt dette:
Hvad betyder AGP x1, AGP x2 osv.?

Jeg tror min AGP port er x1, men betyder det at jeg ikke kan bruge et kort som hedder x2 eller x4?
Eller drosler kortet selv ned kører med portens max. hastighed?
Avatar billede taskmgr Nybegynder
06. juni 2002 - 13:31 #1
x1, x2, osv. er overførselshastigheden.

Du kan sagtens bruge f.eks. et agp x4 kort, men det kører så ikke optimalt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juni 2002 - 13:32 #2
du kan godt køre med et agpx2 kort, da det så bare vil køre agpx1 :)
P.s. at købe et større kort end geforce 2 MX er utopi for du vil ikke kunne udnytte den ekstra kraft alligevel.
Avatar billede cd23mj Nybegynder
06. juni 2002 - 13:33 #3
hmm det kan nok ikke betalesig at købe et mega hurtigt kort til den maskine måske et billigt tnt2 kort eller gf2MX passer til den...
Avatar billede taskmgr Nybegynder
06. juni 2002 - 14:09 #4
Svar... :)
Avatar billede taskmgr Nybegynder
06. juni 2002 - 14:10 #5
Øhh..
Avatar billede cd23mj Nybegynder
06. juni 2002 - 14:42 #6
hvad får man ud af at svare fremfor kommentar??
Avatar billede peet-49 Novice
06. juni 2002 - 14:43 #7
Mange af de nyere grafikkort kræver en større CPU, end den du har.
Avatar billede himself Nybegynder
06. juni 2002 - 16:45 #8
Godt svar og hurtigst!
Avatar billede himself Nybegynder
06. juni 2002 - 16:47 #9
Jeg prøver igen!
Godt svar taskmgr og hurtigst!