Avatar billede splint Nybegynder
06. juni 2002 - 12:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Harddiskproblemer.

Jeg havde lige fået min computermed os98 til at virke,ved at tage strømstikket ud af harddisken og sætte det i igen, det viste sig at det var den eneste måde jeg kunne få bios til at finde den. Men kort tid efter var det galt igen,  jeg var igen nødt til at tage strømstikket ud af harddisken og sætte det i igen, er jeg nodt til at affinde mig med at sådan skal det være fremover?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juni 2002 - 12:17 #1
Jeg tror at du har en løsforbindelse i dit strømkabel, har du prøvet med et af de andre kabler i maskinen?
Avatar billede psych0 Nybegynder
06. juni 2002 - 12:28 #2
Hmm  Har den altid været sådan..  eller er den lige startet med det...
Avatar billede scb Praktikant
06. juni 2002 - 12:45 #3
Passer uret når din PC har været slukket et stykke tid, hvis ikke så er det fordi at det lille batteri på bundkortet skal skiftes, det gør at alle oplysninger om HD osv huskes når maskiner er slukket.
-SCB
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. juni 2002 - 12:54 #4
det er aldrig godt at slukke og tænde ved at trække strømkablet ud når din computer kører.

For mig lyder det som om den ikke kan finde bootsporet på grund af slitage.
Avatar billede splint Nybegynder
06. juni 2002 - 14:39 #5
til james.ja jeg har prøvet medet af de andre kabler i maskinen jeg har faktisk prøvet med op til flere (alle strømkablerne der kunne passe)
til psychd jeg ved ikke om den altid har været sådan jeg købte den brugt.men den har været sådan siden jeg fik den til at virke igen.
til scd jeg har ikke lagt mærke til om uret passer. kalenderen gør.
til relaxes. jeg kunne så sandelig ikke finde på at trække strømkablet ud mens computeren kører når jeg piller ved noget indeni computeren så sørger jeg ALTID for først at den er slukket og netledningen er taget af. ang bootsporet,jeg monterede en harddisk mere i den (på ca 450-500MB)en jeg havde fra en gammel computer, der skete det samme, den kørte som sekundar master på et kabel for sig, i et stykke tid virkede de begge to,og så ikke mere før jeg haved haft strømstikkene af og på(med computeren slukket)så ved jeg ikke det er sansyneligt at begge harddiske er slidte på den måde, eller om du mener at det ed bioern der er slidt?
Avatar billede scb Praktikant
06. juni 2002 - 15:02 #6
Jeg vil nu stadig sige... Batteriet !
-SCB
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juni 2002 - 15:41 #7
Jeg er enig med SCB det er nok BIOS batteriet der er dødt.

Men det kan også være en fejl der er mere alvorlig.
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. juni 2002 - 17:27 #8
det er ok at du har prøvet en anden HDD med samme resultat, så kan du i hvert fald udelukke det jeg skrev.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. juni 2002 - 23:13 #9
til din oplysning kan jeg fortælle dig at jeg i dag mistede alle data på min 40Gb HDD, den ville ikke boote og jeg har brugt det meste af dagen for at redde data, men det lykkedes ikke og jeg kan ellers en del triks.

HDD er ca. et halvt år gammel og jeg kunne høre at den larmede som et tærskeværk.
Nu bliver den sendt på fabrikken, regner med at jeg får en ny retur.