Avatar billede jokke Nybegynder
06. juni 2002 - 05:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg en htaccess der lukker 1 ip ude?

Mange point fordi det haster

denne ip, må ikke kunne se min side
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
06. juni 2002 - 05:17 #1
Kan du bruge PHP?
Så download mit script (IP Blokker 2) - www.brideonline.dk/phpscripts.php

Den skulle gerne kunne stoppe ip'en :)
Avatar billede jokke Nybegynder
06. juni 2002 - 05:20 #2
Jo men jeg kører skumle php scripts til update af siden i forvejen, så jeg fortrækker htaccess
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
06. juni 2002 - 05:25 #3
Det eneste du skal gøre på de sider som ip'en skal blokeres, er at smide
en lille kode ind helt i toppen af siden:
<? include "tjek.php" ?>

Det er desuden et næsten fuldt dynamisk script, så du kan altid gi iå'en adgang igen jo...
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
06. juni 2002 - 05:26 #4
iå'en = ip'en ..
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. juni 2002 - 06:18 #5
i din htaccess fil kan du skrive
order allow,deny
deny from 213.242.53.53
allow from all

så vil alle andre end netop 213.242.53.53 kunne se din side
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. juni 2002 - 06:22 #6
IP'en tilhører et russisk firma - er det en hacker eller spammer du prøver at lukke ude ?
Avatar billede Noone Nybegynder
06. juni 2002 - 14:32 #7
brideonline.dk > Dit script er sikkert udemærket, men der skal en DEL mere arbejde til, desuden kan det KUN beskytte PHP filer. En .htaccess fil beskytter alt med kun 3 linier i EN fil. Det er meget hurtigere og nemmere.