Avatar billede vandhunden Nybegynder
01. august 2000 - 15:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hurtigere ASP, tak!

Hej Eksperter... Bliver i ikke bare migret når jeg skriver sådan noget?
Nu til mit problem:
Jeg har igennem et par måneder lavet noget ASP og haft det på nettet sådan mest på testniveu. Men jeg synes at det tager for lang tid for serverne at hente mine sider, nogengange... Jeg har prøvet Ewebcity og whitehat. Er der nogen der har nogle erfaringer med en god gratis webserver hvor det kører ordentligt?
Avatar billede limemedia Nybegynder
01. august 2000 - 15:27 #1
Generelt fordi gratis sites er voldsomt overbelastede og fordi admins på de sites ofte koncentrerer sig om betalende kunder fremfor gratis kunder.

Få dig et webhotel til under 100kr i måneden ved en ordentlig udbyder. Her er du nogenlunde sikret i at få en ordentlig service og kan stille krav overfor udbyderen. Det er lidt svært at klage til en gratis host over dårlig performance.
Avatar billede xjaw Nybegynder
01. august 2000 - 15:32 #2
og nu man alligevel er igang med at lede efter webhotel, så find et med en sqlserver, så man ikke skal trækkes med LANGSOMME MS_Access...

men det er vel barnelærdom, at man skal portere væk fra Access asap.

Avatar billede xjaw Nybegynder
01. august 2000 - 15:34 #3
og til svaret..

jeg bruger selv webhostme.com, som har gratis asp hosting, men jeg er ikke sikker på at de lader flere brugere komme på nu.

De kørte ikke så godt i starten, men imho kører de fint og stabilt til prisen nu.
Avatar billede xjaw Nybegynder
01. august 2000 - 15:34 #4
ellers kan du oxo prøve domaindlx.com
Avatar billede vandhunden Nybegynder
01. august 2000 - 15:41 #5
Jeg bruger stadig Acces, men har nippet lidt til sql. Kan man bruge accesdatabaser til sqlserver og hvilken software skal man i givet fald ellers bruge til at administrere sql-databaser?

Webhostme tillader ikke flere brugere...
Avatar billede hansen Nybegynder
01. august 2000 - 15:49 #6
Hvis du springer mellem ASP og HTML koder på dine aspsider, så sløver det gevaldigt.

Løsningen kunne være at lave alle dine HTML koder om til ASP, det klares ved hjælp af Response.Write \"DIN HTML KODE\", det hjælper kolosalt på hastigheden.
Avatar billede xjaw Nybegynder
01. august 2000 - 15:54 #7
Vandhund: sqlserver har tools til at hente accessdatabaser ind med, ellers kan det gøres med noget ret simpelt sql..

adminitering... well.. du kan til sqlserver få en remote client, som du kan arbejde med, eller du kan bruge ren sql til at administrere databasen..

access kan også connecte til en sqlserver, så du kan arbejde med tabellerne, som om de var i access.