Avatar billede sunkist Nybegynder
05. juni 2002 - 21:49 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Ingen "View Source", men gem billedet.

Håber det er den rigtige kategori og at jeg forklarer godt nok.

Findes der et script, så man ikke kan højreklikke og bruge "View Source", men stadigvæk gemme et billede ved højreklik?
Hvis det findes, så vil jeg gerne have det :)
Avatar billede nstenberg Nybegynder
05. juni 2002 - 21:52 #1
Ikke mig bekendt.

(Detsuden er der ingen pointe i at prøve at "sløre" kildekoden. For det første er html jo frit tilgængeligt for alle, og det er ikke ret svært at aflæse en sides kildekode, uden at se hvordan kildekoden ser ud. Detsuden er det mega irriterende for de besøgende -- viser at man har mistillid til dem... )
Avatar billede nstenberg Nybegynder
05. juni 2002 - 21:52 #2
svar
Avatar billede sunkist Nybegynder
05. juni 2002 - 21:55 #3
Synes det er irriterende at nogle linker direkte til mine billede og kopiere tingene ind i deres egen side. Derfor! Ellers må de se den kode alt det de vil.
Avatar billede nstenberg Nybegynder
05. juni 2002 - 21:57 #4
Hvorfor skulle nogle linke til dine billeder?  just asking :-)
Avatar billede freedom Nybegynder
05. juni 2002 - 22:00 #5
du kan lave din egen højre menu. det er java.. men hvordan kan jeg ikke huske..
Avatar billede sunkist Nybegynder
05. juni 2002 - 22:01 #6
Fordi, så er de fri for at lægge dem op på deres egen side :)
Avatar billede gigaload Nybegynder
05. juni 2002 - 22:01 #7
put denne line i bunden af alle dine sider:

Copyright (C) domæne.dk

domæne udskiftes med dit domænenavn.

hvis du så derefter finder folk som har linket til "dine" billeder, så skriv og spørg om de ikke har set din copyright, men så skal du også være sikker på, at de har billederne fra din side...
Avatar billede o-zone Nybegynder
05. juni 2002 - 22:02 #8
Deeplinking kan sagtens forhindres på apache servere med mod rewrite:
---8<------------
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://USER_DOMAIN.COM/.*$ [NC]
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://WWW.USER_DOMAIN.COM/.*$ [NC]
RewriteRule .*\.(gif|GIF|Gif|jpg|JPG|jpeg)$ - [F]
---8<------------
sakset fra http://www.aeanetwork.com/docs/modrewrite.html

Hvorfor forbyde, når man kan forhindre? :)
Avatar billede sunkist Nybegynder
05. juni 2002 - 22:02 #9
Nå, ja freedom, der er noget... Det er rigtigt. Jeg set et eller andet engang :) Det må jeg lige finde, så kan jeg bruge det
Avatar billede gigaload Nybegynder
05. juni 2002 - 22:02 #10
ingen med respekt for sin side, viderestiller på grund af et billed...
Avatar billede sunkist Nybegynder
05. juni 2002 - 22:04 #11
Det kan jeg desværre ikke bruge gigaload, for jeg har ikke copyright på billederne. Det er ikke så meget, at de ikke må tage billedern, men jeg vil ikke have de kopiere mine sider ind i deres. Det er mere det som det går ud på. :/
Avatar billede sunkist Nybegynder
05. juni 2002 - 22:05 #12
Jeg vælger freedom's svar. Det kan jeg godt bruge.
Lægger du lige et svar?
Avatar billede nstenberg Nybegynder
05. juni 2002 - 22:07 #13
Sådan som jeg ser HTML er det open source -- derfor bør man ikke fjerne folks mulighed for at se kildekoden. Detsuden kan man jo bare bruge "vis"-menuen i IE...
Avatar billede sunkist Nybegynder
05. juni 2002 - 22:09 #14
Da det er børn der gør det, så tror jeg mere de bruger "højreklik".
Avatar billede o-zone Nybegynder
05. juni 2002 - 22:10 #15
Ævs... hvad var der i vejen med mit forslag? Har jeg misforstået hvad dit problem var, eller ligger din HP ikke på en apache? :-6
Avatar billede nstenberg Nybegynder
05. juni 2002 - 22:11 #16
Hvad er sitets addresse (jeg er lidt nysgerrig)
Avatar billede sunkist Nybegynder
05. juni 2002 - 22:13 #17
Ehhh, tror jeg ikke o-zone. Det har jeg ikke så meget forstand på. Men det tror jeg ikke.
Freedom kom også først :)
Avatar billede sunkist Nybegynder
05. juni 2002 - 22:14 #18
nstenberg> www.info-italia.dk (test domain)
Avatar billede o-zone Nybegynder
05. juni 2002 - 22:18 #19
ok - fair nok :)
Avatar billede sunkist Nybegynder
05. juni 2002 - 23:15 #20
;/
http://www.eksperten.dk/spm/134911
Tror jeg lukker her.
Avatar billede nstenberg Nybegynder
06. juni 2002 - 11:37 #21
Sinkist» Har du selv lavet ALLE billederne på dit site? Hvis du ikke har det, skal du jo skrive hvorfra de kommer... Hermed ville det også virke en smule uetisk at fjerne højre-klik-funktionen, hvilket du har gjort.
Avatar billede sunkist Nybegynder
06. juni 2002 - 12:07 #22
nastenberg>> Det er umuligt at sige hvor de kommer fra. :)
Det er også kun på forsiden man ikke kan hjøreklikke. Det kan man på alle de andre sider.
Nu skal jeg forklare dig det lidt nærmere.
Før jeg lavde den side, havde jeg det meste af det på webbyen og når "ungerne" så en side de gerne ville have, så kopierede de koden ind i deres egen side. Det irriterer mig.
Men de må gerne gemme billederne og uploade dem selv.  Det har jeg ikke noget imod overhovedt. - For det er jo det der er meningen med siden.
Det er bare lidt surt, at se en tro kopi de sider man selv har lavet. For så er ens engen side ikke noget værd.
Hvis man skal uploade 30 billeder til webbyen, så tager 100 år og det er derfor de ikke uploader dem selv.
Det er ikke fordi, jeg ikke vil have der er nogle der skal se hvordan jeg har lavet siden.

Forstår du hvad jeg mener? :)