Avatar billede khanse28 Nybegynder
05. juni 2002 - 18:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Har fået SCSI HD, kan ikke læse fra IDE HD'en

Jeg har 1 SCSI HD og 2 IDE HD's (1*UDMA 33 og 1*UDMA 66).
Efter installation af XP på SCSI-HD'en, kan jeg ikke se indholdet af IDE66'eren, hvor mit gamle OS var på. IDE-33'eren er dog intet problem, dens indhold har jeg læst, og XP kunne godt finde HD'en.

Men XP kan ikke finde IDE66'eren. Derimod finder den 2 stk. masselagringscontroller'er, som den ikke kan finde driveren til.

Jeg har prøvet at koble IDE66'eren på en IDE33-forbindelse, men det hjalp ikke.

Hvis det kan være til nogen hjælp, mener BIOS under opstart ikke, at der er koblet en HD til "HPT366'eren" (jeg kan ikke huske den præcise betegnelse, men det var noget i den stil). Det kunne den jo før installationen af SCSI-harddisken.

Jeg har desuden prøvet at hive alt SCSI-kortet ud af IDE-porten, ændret BIOS'en til opstartsrækkefølgen: "EXT(IDE66),A,C", men den vil ikke længere kendes ved, at der er koblet en HD til det der HTP eller sådan noget.

Jeg har lavet en HD scanning i BIOS, og der finder den IDE66'eren, men den registrerer den ikke efterfølgende.

Er der en haj, der kan løse denne her?
Avatar billede olly Nybegynder
05. juni 2002 - 19:12 #1
Lyder som om den sidder på en RAID controler! Så mangler du driveren til denne! Og da det ser ud til at være en Highpoint, så prøv deres hjemmeside... http://www.highpoint-tech.com/ Der kan du finde driverne til RAID controleren og så kan den finde din disk!
Avatar billede hemperor Nybegynder
07. juni 2002 - 00:40 #2
Har du trykket F6 under windows installation, til instal af HPT / SCSI-drivere? Eller har du gjort det i Win?
Avatar billede khanse28 Nybegynder
10. juni 2002 - 21:15 #3
Nej, ingen af delene. Det klarer SCSI-kortet og XP-CD'en. Jeg har bare sat BIOS til at starte op med EXT(SCSI),A,C. Derudover har jeg et SCSI CDROM-drev.