Avatar billede heyday Nybegynder
05. juni 2002 - 16:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Feedback/Vurdering

Hej.

Jeg vil gerne have vurderet dette design:
http://www.netby.dk/Havnen/Nordholmen/171/nyt%20design%20copy.jpg

Der er ikke så meget at bedømme, men der er dog noget.
Det skal gerne passe til målgruppen, hvilket i bedes vurderer, samt farver, opstillingen, evt. forslag til forbedringer modtages også med stor taknemmelighed. Altså kommenter alt, hvad I ønsker.
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
05. juni 2002 - 16:16 #1
"SMH-design.dk er et nystartet firma, som udarbejder..." burde velkomstteksten lyde. Det er lyder mere proffesionelt :-)

Og smæk et <center> </center> om hele designet

DGP
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
05. juni 2002 - 16:20 #2
Hej

Har ikke en skid forstand på webdesign (eller ihvertfald ikke så det kommet til at se pænt ud - kun det der med kode), men derfor kan jeg vel godt sige min mening alligevel...

Synes der er OK harmoni i skrift-typer mm.
Den afpassede bagerste baggrund er med til at give et roligt billede, MEN:
De snoede linjer bag ved teksten i læse-boksen kan måske forstyrre øjet, således at læsbarheden mindskes.
Desuden synes jeg altså det sender et lidt trist signal, hvis det hele er gråt.
Copyright -baren nederst er altså også ret dominerende - kunne den evt. gøres f.eks. 1/3 af højden den har nu?
I øvrigt ved jeg ikke om den der slogan-tekst måske lidt bryder symmetrien i billedet. Den er vel OK, men den gør jo bare, at hovedindholdet bliver mærkeligt placeret sådan lidt på mellemhånd: Lidt til venstre for det hele - og alligevel ikke HELT til venstre. Det synes giver en lidt rodet effekt

Men jeg kunne ihvertfald ikke have lavet det bedre selv (selv om det ikke siger så meget) :)
Avatar billede heyday Nybegynder
05. juni 2002 - 16:27 #3
DGP.dk --> Tak for svaret: Jeg har ikke indsat billedet i htmlkode, men selvfølgelig bliver det centreret til den tid :) Den lille omformulering vil blive rettet, når billedet bliver slicet ud. Lyder teksten ellers ok professionel?

r_breinhold --> Tak for svaret: Jeg har tænkt på at skabe lidt liv med farver, men jeg ved ikke hvor jeg skal lave farver?
Jeg sætter de noede linier til at være mere transperente, så de ikke er så dominerende.
Sloganet stopper jeg op under SMG-design.dk ved banneret, og så gør jeg copy-baren mindre også - havde selv tænkt på, den var for dominerende.

Håber på endnu flere meninger :)
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
05. juni 2002 - 16:57 #4
Teksten lyder måske OK

MEN (undskyld jeg siger det, men du har jo selv bedt om det. Det følgende er nok lidt negativt - men det skal opfattes som konstruktiv kritik):

Du kommer ret nemt til at minde lidt for meget om de RIGTIGRIGTIGRIGTIGRIGTIGRIGTIGRIGTIGRIGTIGRIGTIG alt for mange "freelance webdesignere" med den der tekst om "lille nystartet firma"-ting.
Du har flere muligheder (sådan som jeg ser det - men det er ikke nødvendigvis rigigt):
1) Indrøm det er dig selv (og evt. en kammerat), der laver det
2) Blæs det op så det bliver lidt mere prof (og kedeligt :( ) ved at gøre de runde kanter lidt færre, og gøre teksten lidt mindre "fancy".
3) Find selv på noget.

Jeg er ikke i tvivl om, at resultatet kan blive godt hvis du laver det, men hvis jeg sad med nogle tusinde kroner til en webside, ville jeg nok tænke 2 gange før jeg valgte "smh-design".

Måske kan du stille din intro-tekst op i punkter - måske ikke?

Følgende er nok for langt - aner det ikke -  måske kan noget af det bruges?:

"Søger du et website til din virksomhed?
Vi er er et lille og nystartet, men dynamisk og fremadsynet firma, som vil gøre alt for at tilfredsstille netop DIT behov, for at tidssvarende og effektivt websted
Vi har specialiseret os med xxxx men arbejder også med xxxx
Vi ser frem til høre fra dig"

(Og så kan det godt være webside skal udbyttes med "hjemmeside" for at køberne fatter det, men jeg får bare "spat" af at høre ordet...)

Det er forøvrigt nok en OK opstilling du har valgt mht. indholdet: Forside, profil, kompetencer, produkter, referencer og kontakt.

------
Jeg har ingen erfaring med det, men umiddelbart vil jeg gætte på at det er svært at tjene penge på det, hvis ikke man kan komme igang f.eks. med at lave noget for nogen man kender først, og så smække det ud som referencer

Det er jo efterhånden ved at være tider, hvor man kan "fodre svin" med "multimediedesignere".

Held og lykke!
Avatar billede heyday Nybegynder
06. juni 2002 - 16:51 #5
Jeg har fulgt råd nr. 2 fra b_Reinholdt.
Men jeg tænkte, jeg ikke gad lave den side om, så jeg har lavet en ny side, med flere farver samt et lidt mere "firkantet" interface.
link: http://www.friserverplads.dk/hundeejer/forsog%20copy.jpg
Er den bedre? Gerne en dybdegående "analyse" af denne også.
Jeg sætter pointene op. Der går cirka en time (MAX!) inden jeg svarer, hvis en skulle have kommenteret/svaret.
Avatar billede heyday Nybegynder
08. juni 2002 - 11:33 #6
r_breinholt --> Ligger du ikke lige et svar?