Avatar billede evers Nybegynder
01. august 2000 - 10:17 Der er 10 kommentarer og
4 løsninger

opdeling af harddisk

hvordan kan man opdele sin HD i flere drev
skal man bruge en specielt program eller kan man gøre det fra windows.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2000 - 10:23 #1
Du kan enten gøre det via dosprogrammet FDISK, som følger med windows, eller fx. via must-have programmet PartitionMagic.

FDISK kræver at du formatere dine drev efter opdelingen, PartitionMagic tillader at du ændre/opdeler drev som du har lyst.
Avatar billede grunken Nybegynder
01. august 2000 - 10:23 #2
Man kan Bruge Partition Magic, og beholde sin data ;-)

Eller bruge Den med Windows Medfølgende FDISK.EXE, og miste sine data....

Partition Magic Findes Her !!!!

http://www.powerquest.com/freestuff/index.html

-Grunken

Avatar billede Slettet bruger
01. august 2000 - 10:23 #3
Hvilken version af windows kører du??
Avatar billede grunken Nybegynder
01. august 2000 - 10:24 #4
Damnit 25 sek!!!

-Grunken
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2000 - 10:25 #5
grunken>> Det er en demo-version. Du kan rette alt det du vil, men intet bliver udført!
Avatar billede ckrame Nybegynder
01. august 2000 - 10:26 #6
Det kan gøres på flere måder:

FDISK - et lille dos program der kan lave partitioner på din hardisk. Programmet startes ved at skriv fdisk i en dospromt(efter at have boot fra en diskette)
Ulempen ved dette program er at det sletter hele din harddisk, så du skal have lavet en backup inden du går igang.

Partition Magic - er et windows program der kan ændre dine partioner uden at du behøver at slette data. Programmet koster penge og fås pt. i version 5.01

Virtuelle drev - der findes nogle små utilities der kan tildele nogle af dine mapper et drev bogstav.

Endelig kan Win2K lave nogle ændringer af dine partioner.
Avatar billede ckrame Nybegynder
01. august 2000 - 10:27 #7
Man skal vist være hurtig :-)
Avatar billede grunken Nybegynder
01. august 2000 - 10:28 #8
Zap >> ja, men man er da nød til at give personen en idé om hvad programmet kan.....!

Avatar billede evers Nybegynder
01. august 2000 - 20:28 #9
ckrame >> Disse små utilities som du taler om, kan man der selv bestemme hvor mange MB det/de drev kan fylde
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2000 - 00:29 #10
Med PM må hver nylavet partition max fylde 8MB stykket.
Avatar billede evers Nybegynder
02. august 2000 - 08:43 #11
Nu tænkte jeg ikke så meget på Partition Magic men mere på det som ckrame kalder Virtuelle drev
Avatar billede ckrame Nybegynder
02. august 2000 - 10:40 #12
Jeg har desværre ikke nogen erfaring med virtuelle dreb, jeg har blot læst om dem
Avatar billede kurtj Nybegynder
02. august 2000 - 18:02 #13
Hej evers.
Det nemmeste du kan gøre hvis du vil bibeholde dine data er at anskaffe Partition magic.Med denne kan du omrokere på dine partitioner \"næsten\" som du selv ønsker.Desuden kan PM kopiere ens gamle harddisk over på ny.en Meget nyttig funktion.Køres fra Win95 + 98.Til Windows 2000 køres der dog fra 2 disketter,men brugerfladen er den samme.
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2000 - 20:23 #14
Ja et super godt program Partition Magic.