Avatar billede kurtthomsen Nybegynder
01. august 2000 - 09:09 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

ICQ

Vi har fået vores internet delt ud på 3 pcér via hub og programmet Winroute pro.
nu er spørgsmålet hvad er der galt med icq, jeg kan ikke sende eller modtage data der på
alt andet kører fint.
Avatar billede victor44 Nybegynder
01. august 2000 - 09:13 #1
Det kræver at der oprettes en aktiv forbindelse direkte til dine ICQ klienter.
Det tillader din Firewall ikke.
Det kan sikkert heller ikke lade sig gøre for folk udefra at oprette en chat session til dig.
Avatar billede victor44 Nybegynder
01. august 2000 - 09:51 #2
Afviser du svaret fordi du ikke kan lide det ?
Hvis du har nogle andre ideer der skulle kunne få det til at virke på flere maskiner på en gang uden at du bruger offentlige IP\'er i dit interne net, uden at gennemhulle din firewall. Så er jeg sikker på at der er et par millioner brugere der vil høre mere om det.
Avatar billede arriva Nybegynder
01. august 2000 - 10:01 #3
Jeg bruger også winroute pro til at dele min inet forbindelse... og ICQ... Bruger du proxy serveren der er indbygget? Hvis ikke skal du bare mappe nogle porte...
Avatar billede limemedia Nybegynder
01. august 2000 - 10:09 #4
Den nye Win2000a kan sættes op til at gå gennem firewalls !
Avatar billede arriva Nybegynder
01. august 2000 - 10:13 #5
Skulle det have været ICQ 2000a???
Avatar billede kurtthomsen Nybegynder
01. august 2000 - 10:15 #6
Ja det er 2000a, men hvordan
Avatar billede arriva Nybegynder
01. august 2000 - 10:22 #7
du skal bare mappe port 5190, 1080, 8080 på din firewall... så skulle det virke
Avatar billede victor44 Nybegynder
01. august 2000 - 10:29 #8
Hvordan vil du mappe dem til 3 maskiner ?
Avatar billede kurtthomsen Nybegynder
01. august 2000 - 10:38 #9
Jeg er ikke en nørd til det her... grunden til delingen var mine børn så de kunne blive på værelserne
Avatar billede kurtthomsen Nybegynder
01. august 2000 - 11:12 #10
Hvordan får jeg det til at køre,victor44 det ikke for at afvise dig, men ville da gerne det kunne virke da min søn sender en del ad denne vej
Avatar billede asmodeus Nybegynder
01. august 2000 - 11:39 #11
Hmmm, WinRoute Pro er ikke helt nem at konfigurere! Hvorfor ikke bruge WinGate - den gør alt automatisk - ICQ med flere virker perfekt.
Mvh/
Asmodeus
Avatar billede victor44 Nybegynder
01. august 2000 - 11:39 #12

Du skal prikke en masse huller i din NAT/Firewall (Winroute).
Der er porte som skal sendes direkte ind til den maskine som skal køre ICQ.
Problemet/Årsagen er at der ikke udefra kan oprettes en forbindelse til de maskiner der står \'inde\' i dit net.
Avatar billede victor44 Nybegynder
01. august 2000 - 11:56 #13
WinGate..
Virker ICQ også perfect på andre maskiner end den der opretter internet forbindelsen ?

Avatar billede kurtthomsen Nybegynder
01. august 2000 - 12:00 #14
jeg har prøvet wingate men kunne ikke få det til at virke derfor var der en rigtig nørd her og sætte det op for mig men han bruger Winroute......
Jeg er glade for jeres svar men det er sgu svært PUHA
Avatar billede annikadk Nybegynder
01. august 2000 - 13:45 #15
Her brugte vi i sin tid WinRoute Lite.
Den er lettere for os, som ikke fatter netværk.
Vi installerede den blot, og derefter kørte det hele.
Gjorde intet for ICQ eller andre programmer.

Held og lykke
Avatar billede asmodeus Nybegynder
01. august 2000 - 14:00 #16
<victor> Ja!
Avatar billede victor44 Nybegynder
01. august 2000 - 14:12 #17
Asmodeus > Så må der jo være piv åbent på det netværk.
Der findes steder på nettet hvor det beskrives hvad der skal gøres for at få sådanne programmer til at virke over en NAT.
Jeg er meget benovet over at det umiddelbart virker på en WinGate.
ICQ kører normalt uden problemer over en FireWall, bortset fra når der skal oprettes en forbindelse til klienten udefra. Eksempelvis en chat session. Det er som regel ikke noget problem at starte en chat med nogen ude på nettet hvis man selv initierer chatten med en der ikke er bag i en NAT/FireWall. Omvendt er det bare ikke lige til.
Hvis du forestiller dig at der er 3 maskiner med hvert sit ICQ nr. på indersiden af en FireWall så skal du redirekte X gange 3 porte direkte ind i dit net til disse maskiner. Nu er det bare sådan at du ikke bare kan sende en port ind i dit net den skal også ramme en IPadresse. Så en port, en maskine.
Så skal du definere dine ICQ klienter til at benytte bestemte porte for hver maskine. Så kan det også komme til at virke. Du har bare STORE huller i din FireWall/NAT/WinRoute/WinGate.
Avatar billede goulduck Nybegynder
02. august 2000 - 22:50 #18
... grunden til delingen var mine børn så de kunne blive på værelserne

Hæhæ, kan næsten ikke selv vente til jeg får børn!! :O))