Avatar billede salami Nybegynder
05. juni 2002 - 08:57 Der er 5 kommentarer

Forslag til forbedringer?

Hej Alle!

Vi ønsker ris/ros af http://www.muddi.dk

Evt. forslag til hvordan vi bedst dropper brugen af frames (selvom det hidtil har fungeret uden probs.) Skal vi overhovedet droppe dem?

Siden er tung, men kan dårligt optimeres yderligere (eller kan den?), ligesom koden er blevet lidt rodet, efterhånden som vi har arbejdet på at den kunne ses i flest mulige browsere og browser-versioner. Der vil blive ryddet op, med tiden :-).

Menuer og knapper er lavet i flash, da vi alligevel har valgt at anvende dette til interaktivitet, samt musik-klip. Bør vi lave en alternativ side i ren html?

Andre ting?
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2002 - 09:07 #1
Du kunne lave en preloader til hele siden, så alle flash'erne er hentet helt på en langsom forbindelse.

Nu sidder jeg på en 2Mbit, så jeg ved ikke om der er lavet preloader til de enklte flash's.
Avatar billede salami Nybegynder
05. juni 2002 - 09:20 #2
Der er lavet preloadere på musik-klippene, og spillet (og postkortene) men ikke på menuerne, som fylder hhv. 60 og 40 kb. (cirka, jeg kan ikke lige huske det på stående fod). Jeg mener at jeg regnede index-siden ud til at fylde cirka 150 kb. med det hele, og det er, hvis jeg selv skal sige det, ALT for meget ;-). Vi kigger på sagen.
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2002 - 10:39 #3
Jaa, en forside skal helst være den mindste, så er 150kb liiige i overkanten :o)
Avatar billede kristiandk Nybegynder
14. maj 2003 - 17:35 #4
Måske laver den noget svojere.
Avatar billede jaesper Nybegynder
20. juni 2003 - 16:43 #5
Man bør altid have en alternativ side i ren HTML der giver mening. Mange glemmer dette, men det er faktisk helt centralt i WAI kriterierne.