Avatar billede jesperk79 Nybegynder
04. juni 2002 - 19:24 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

sætter sig fast

så er den gal igen.
min windows xp sætter sig fast hele tiden????
Jeg har lige prøvet og defragmentere harddisken, men den nåede kun 1% så blokede den. Og jeg kan ikke trykke på ctrl+alt+delete for at bryde den. Den sætter sig helt fast og jeg må genstarte den.
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2002 - 19:28 #1
Har du også nedlukningsproblemer?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
04. juni 2002 - 19:29 #2
hvis du mener at din pc fryser, så kan det være pga. din cpu blir for varm - det kan du tjekke i bios
Avatar billede jesperk79 Nybegynder
04. juni 2002 - 19:31 #3
den bliver ikke for varm for den blokker nogen gange efter 3 min, så jeg håber ikke den bliver så hurtig varm. Men jeg tjekker lige i bios.
Jeg har ikke nedluknings problemer
Avatar billede hijklm Juniormester
04. juni 2002 - 19:32 #4
Hmm, eller også skal du prøve at køre scandisk først.

Det lyder lidt mærkeligt, men det kan også sagtens være andre komponenter som f.eks. et netkort.
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2002 - 19:34 #5
Det kan også være en defekt ramkreds. Prøv at fjern alle ramkredse på nær en. Se om det gør en forskel. Hvis ikke så prøv med en af de andre ramkredse. Eller lån en ramkreds af en ven og se om det har indvirkning.

Har du logitech mus?
Soundblaster 1024 lydkort?
Avatar billede bad24 Nybegynder
04. juni 2002 - 19:35 #6
Jeg tror nu, at der er et eller andet software.
Hvorfor noget hardware har du, jeg kender en der har et problem hvis han bruger et specialt grafik-kort, men hvis han bruger et andet, er der ingen problemer
Avatar billede jesperk79 Nybegynder
04. juni 2002 - 19:40 #7
jeg har lige tjekket tempaturen..cpu er 57 grader og system kører med 38 grader.
og ja jeg har logitech mus, men ikke 1024 og lydkort.
Avatar billede jesperk79 Nybegynder
04. juni 2002 - 19:41 #8
jeg har en athlon 1333 mhz cpu med 512 mb ram og 30 gb harddisk og et gammel ati grafik kort.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
04. juni 2002 - 19:41 #9
det er en acceptabel temperatur, så mit bud er defekte drivere, sikkert grafikkortdriverne. prøv at geninstallere dem
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2002 - 19:42 #10
Hvis du ejer en Logitech Mus kan det være grunden til dine problemer. Jeg anbefaler derfor at hente de nyeste drivere fra  www.logitech.com
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
04. juni 2002 - 19:42 #11
det er sq nok dit grafikkort, tror jeg.
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2002 - 19:43 #12
Hvad hedder din logitech mus?
Avatar billede tblaster Nybegynder
04. juni 2002 - 19:52 #13
Det kan også være en virus der ligger og sluger din computers kræfter ... prøv evt. at scanne for virus. Det du også kan prøve er at trykke på ctrl + alt + del og så bare vente og se om den fryser. Hvis den gør så kan du jo se på de processer der køre hvilken det er der går hen og tager alle kræfterne fra din computer! Hvis der ikke er nogle system processer der går helt i vejret så er det en af dine hardware der er skyld i det. Det er for det meste 3 ting:
Din processor (Den kan være halvejs defekt)
Dine ram (Gør som nævnt i kommentaren fra Schulze)
Din harddisk.

Hvis det er din harddisk det er galt med vil du høre nogle lyd fra den når den fryser!

En anden ting der også kan være årsag til det er måske at din cpu køler stopper med at køle nogle gang og så får din cpu til at blive for varm.

Hvis intet af overstående virker så prøv og formater og se om det ikke hjælper!
Avatar billede pentium4 Juniormester
04. juni 2002 - 20:42 #14
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2002 - 20:45 #15
pentium4>Hov hov http://webkurs.dk/lukxpned.asp er min artikel :o)
Avatar billede pentium4 Juniormester
16. juli 2002 - 14:55 #16
Er man gået i dvale eller hvad???  Husk at lukke og slukke...