Avatar billede noem Nybegynder
03. juni 2002 - 17:35 Der er 10 kommentarer

fejl ved installation af irc bot :(

jeg har installeret en irc bot og får følgende fejl

[ 1465] !WARN! PERL: Can't connect to exil.se.quakenet.org:6667! at /usr/share/perl5/Net/IRC.pm line 192
[ 1466] !ERROR! irc: conn was not created!defined!!!
[ 1467] Connecting to port 6667 of server stockholm.se.quakenet.org ...
[ 1469] LOG: Throttling.

Hvad er det ?

Avatar billede dank Nybegynder
03. juni 2002 - 21:40 #1
Ligner bare problemer med at connecte.

1> Er du bag en firewall eller andet der forhindrer dig i at benytte port 6667
2> Har du proevet nogle af de andre quakenet servere

Hvilkeb bot er det

Mvh
Avatar billede oz2kas Nybegynder
03. juni 2002 - 23:02 #2
prøv: irc.quakenet.org el. lign
Avatar billede noem Nybegynder
03. juni 2002 - 23:27 #3
well botten er en blootbot som er en videre udvikling af infobot.. jeg kører med infobot nu og der er ingen problemer... men jeg sidder bagfirewall, men det skulle da ikke betyde noget når infobot virker
Avatar billede oz2kas Nybegynder
04. juni 2002 - 00:17 #4
hmm....
et vildt gæt kunne være for mange connections fra din ip?
kan du selv connecte til: exil.se.quakenet.org:6667 ?
Avatar billede arnbak Nybegynder
04. juni 2002 - 13:26 #5
Uh ha, det problem har jeg også roddet med :), du køre vel debian? Jeg fik problemet når jeg opgraderede fra stable til unstable. Løsningen fandt jeg ved at fuske lidt om man vil, jeg opgraderede min distro til unstable(sid). Så virkede det jo ikke, dernæst kørte jeg en apg-get remove --purge alt der har med perl at gøre. Hvor efter jeg ændrede mine sources til stable, installerede perl pakkerne igen. Ændrede min sources til unstable igen, nu kørte det, og det gør det stadigvæk.

Det er muligt det kan gøres på en anden måde, eller skrives en ny kode, men dette virkede for mig.
Avatar billede arnbak Nybegynder
04. juni 2002 - 13:28 #6
Jeg går udfra at problemet ligger i at den skriver til perl modulet på en anden måde end den som skal benyttes i de nyere versioner af perl. Men jeg er dog ikke sikker, så godt er jeg ikke inde i sproget.
Avatar billede noem Nybegynder
04. juni 2002 - 17:42 #7
ja jeg kører debian woody.. men tror ikke det er noget med versionen af perl at gøre for jeg startede med at installere debian potato hvor botten sagde at min perl version var forældet og den ikke kunne køre uden perl xxx (kan ikke huske) efter det fandt jeg ud af at den version af perl jeg skulle bruge lå i woody og opdateret derefter til woody..

men kan det have noget med MySql databasen at gøre ?? jeg er ikke helt sikker på at jeg har sat den rigtigt op ?
Avatar billede noem Nybegynder
04. juni 2002 - 18:19 #8
hmm....
et vildt gæt kunne være for mange connections fra din ip?
kan du selv connecte til: exil.se.quakenet.org:6667 ?

ja.. og jeg lukker infobot ned hvergang jeg  starter blootbot
Avatar billede noem Nybegynder
04. juni 2002 - 18:21 #9
btw. den kommer med denne fejl når jeg crtl + c den

        /usr/share/blootbot/src/Modules/Uptime.pl line 87 (#1)
    (F) You used the syntax of a method call, but the slot filled by the
    object reference or package name contains an undefined value.  Something
    like this will reproduce the error:

        $BADREF = undef;
        process $BADREF 1,2,3;
        $BADREF->process(1,2,3);

Uncaught exception from user code:
        Can't call method "schedule" on an undefined value at /usr/share/blootbot/src/Modules/Uptime.pl line 87.
        main::uptimeWriteFile() called at /usr/share/blootbot/src/core.pl line 103
        main::doExit('INT') called at /usr/share/blootbot/src/IRC/Irc.pl line 78
        main::irc('wineasy.se.quakenet.org', 6667) called at /usr/share/blootbot/src/IRC/Irc.pl line 43
        main::ircloop() called at /usr/sbin/blootbot line 43
debian:/home/thomas#
Avatar billede oz2kas Nybegynder
28. juni 2002 - 13:49 #10
lukkes?