Avatar billede poet Nybegynder
31. juli 2000 - 01:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Afinstallere Wordperfect 8

Hej
Jeg har fået installeret Wordperfect 8 (Redhat 6.0); og det er også helt fint.
Meen.. Nu har jeg rodet lidt rundt i dokumentationen og på deres hjemmeside. Jeg kan ikke finde nogen information om, hvordan jeg slipper af med Wordperfect, hvis jeg nogensinde skulle få lyst til det.
Skal jeg bare slette mappen, hvor det er installeret i??
Kan I hjælpe mig?
Avatar billede victor44 Nybegynder
31. juli 2000 - 08:58 #1
Hvis du har installeret den i RPM format skal du blot afinstallere den igen.
rpm -e <program>
Avatar billede poet Nybegynder
01. august 2000 - 01:45 #2
Tak, for dit svar victor44, men det er ikke en rpm pakke, det er kildekoden.
Avatar billede victor44 Nybegynder
01. august 2000 - 08:04 #3
Så læs install eller readme og se hvor tingende er blevet lagt.
Nogen laver en uninstall funktion det vil være nævnt der.
Avatar billede svindler Nybegynder
01. august 2000 - 11:18 #4
Hvis den er installeret vha en makefile, kan det være, at der også er en f.eks. \"make clean\" mulighed.
Avatar billede poet Nybegynder
02. august 2000 - 03:06 #5
victor44: Ja, det har jeg prøvet. Jeg har også været inde på deres hjemmmeside. Der står hverken, hvordan man afinstallerer eller hvor filerne ligger (borset fra, at man selv vælger en mappe, hvro den installerer hovedprogrammet i, men jeg ved ikke, om den installerer noget andre steder.)

Svindler: Det har jeg ikke kigget på. Jeg havde den opfattelse, at \"make clean\" var til at fjerne nogle configurationsfiler (i kilde-mappen), så man kunne konfigurere forfra, men jeg vil da lige prøve at kigge på det en gang.
Men hvis det ikke virker, så skulle jeg måske bare holde godt øje med, hvad der sker, når den installerer, og notere mig, hvor den smider filerne? (det er nok nemmere sagt end gjort..)
Avatar billede svindler Nybegynder
02. august 2000 - 09:35 #6
Jeg har ikke selv kigget på WP8, så jeg aner ikke hvad \"make clean\" gør  i det konkrete tilfælde.
Jeg har bare set andre programmer, der bruger diverse parametre til at kompilere, installere, konfigurere og afinstallere.
Inden du skriver \"make clean\" skal du helt klart selv kigge diverse readme og makefiler igennem.
Avatar billede poet Nybegynder
03. august 2000 - 01:08 #7
Nu må jeg lige undskylde.. Jeg er kommet til at sige noget forkert.
Det er ikke en rpm pakke. Men det er heller ikke kildekoden..
Det er en binær distribution, med et program, der installerer det hele (uden uninstall funktion).
Hvis I har lyst til selv at prøve, så har jeg fået den fra Corels hjemmeside (http://corel.com). Jeg har kigget lidt omkring på deres hjemmeside, men jeg kan ikke finde nogen uninstall information - ej heller en email adresse, hvor jeg kan beklage mig, den slags tager de penge for (hvordan skulle de ellers tjene på det? :)

Avatar billede svindler Nybegynder
03. august 2000 - 10:26 #8
Er install-programmet et script? Hvis ja, kan du jo tygge det igennem og se hvor tingene bliver lagt.
WP8-installationen har sikkert også rettet i din KDE-konfiguration mm, så det er sikkert ikke nok at slette biblioteket.
Ellers kan du jo bare læse backup\'en ind fra før du installerede WP8 :-\\
Avatar billede poet Nybegynder
04. august 2000 - 00:59 #9
Hva\' Hvaff\'en backup? :)
Joo, det er et kort script, der tjekker om alle filerne er der OG.... starter et installationsprogram.
Og nu er det også sådan, at jeg ikke har nogen backup. Det er en ikke helt ny maskine, som jeg bare sidder og leger lidt med. Så har jeg lavet en partiotion for sig til /home, hvor jeg kan gemme lidt ting, hver gang jeg geninstallerer (surt show, hvis man kommer til at trykke noget forkert i fdisk)
:)
Avatar billede poet Nybegynder
08. august 2000 - 15:09 #10
Nå, det lader ikke til, at man kan afinstallere WordPerfect, så jeg lukker spørgsmålet.
Tak for jeres forslag og hjælp.
Poeten