Avatar billede labtec Nybegynder
03. juni 2002 - 14:27 Der er 11 kommentarer

SMS MODEM

hej jeg vil gerne kunne sende sms'er i fremtide. Jeg har checked "alle" hjemmesider og har intet fundet. Jeg kan desværre ikke sende sms via POST eller GET methoden som i nogle tilfælde er  gratis. Jeg har også checked email2sms men det bilver for dyrt. SÅ jeg har tænkt på at købe et sms modem. Er der nogen der ved noget om det?

- hvad koster et sms modem?

- skal jeg betale for hvert sms til nogen?

- hvor lang rækker et sms modem?
Avatar billede xyborx Nybegynder
03. juni 2002 - 14:29 #1
(Lytter lige med. Sådan et skal jeg da også ha' ;)
Avatar billede mystixx Nybegynder
03. juni 2002 - 14:32 #2
lytter også med
Avatar billede scb Praktikant
03. juni 2002 - 14:44 #3
Som SMS sender for tilkobling til en PC kan man bruge en box der sættes på den serielle port, Siemens M20 er meget brugt til dette formål.
Der isættes et normalt sim-kort, dvs at man betaler den normale takst hver gang man sender en SMS, det svarer til en mobiltelefon der "styres" fra en PC.
Pris ca 2500-3000 Kr excl moms
-SCB
Avatar billede cool-wil Nybegynder
03. juni 2002 - 22:49 #4
scb> kan du evt. komme med et link til sådan en maskine?
Avatar billede mystixx Nybegynder
03. juni 2002 - 23:03 #5
fuck, så bliver det da dyrt.. lets get out of here
Avatar billede xyborx Nybegynder
04. juni 2002 - 08:54 #7
Jeg kan da huske at jeg engang sendte et par sms'er med et almindeligt modem. Fandt lidt freeware til det på www.tucows.com eller www.download.com
Virkede også fint til at give min mobilos et hjemmedesignet logo, næsten gratis.
Avatar billede labtec Nybegynder
06. juni 2002 - 22:57 #8
ok, men jeg leder efter et eller andet der kan sende sms'er gratis.

række viden behøver ikke at være stor fordi at jeg bor på Færøerne... hehe =)
Avatar billede webman Nybegynder
03. august 2002 - 23:52 #9
Det er slut med gratis sms'er i DK du...
-------------------------------------------------------------------
Desværre!

Teleselskaberne har med TDC i spidsen besluttet at sløjfe muligheden for at vi kan sende dig en SMS-besked, når du modtager e-mail. Fremover vil det koste et fast beløb pr. SMS, sendt til dig. Disse nye udgifter har vi desværre ikke mulighed for at dække. Derfor ophører muligheden for at modtage disse påmindelser den 1. maj 2002.
Der vil indenfor den nærmeste fremtid blive lanceret en ny mailvarslingsservice, hvor du som bruger kan betale et mindre beløb for at modtage SMS, når du har fået post. Den nye tjeneste vil være mere avanceret end den gamle, idet den benytter sig af "ægte" SMS, så du undgår de forsinkelser, mobiloperatørerne har indlagt i det nuværende system. Samtidig vil den give brugerne flere valgmuligheder - og man betaler naturligvis kun for det antal beskeder, man bruger.

Med venlig hilsen
Jubii A/S

Besked fra TDM: http://www.tdm.dk/my/servlet/my;jsessionid=?U1=20586
Avatar billede skau Nybegynder
16. september 2002 - 10:02 #10
Jeg benytter også Siemens M20 efter at man ikke længere kan sende gratis sms'er
Jeg benytter det under Solaris og det virker fortræffeligt.
Avatar billede steffen35 Nybegynder
06. juli 2003 - 16:35 #11
http://www.suresms.dk/wb/mutax.asp?language=1&track=2&pageid=1

Her kan man få et SMS modem der kan omdanne f.eka. e-mail til en sms og sende det via mobilnettet via en hvilken som helst udbyder.

Hilsen Steffen
it-zone.dk