Avatar billede rxftp Nybegynder
03. juni 2002 - 14:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Popup retuner værdi

Jeg er igang med at lave et popup vindue hvor man skal vælge et billede.
Billederne har jeg sat ind i en listbox hvor man kan se navnene. Value i selectboxen er URL'et på billederne.
Når man vælger et billede er det menningen at vinduet skal retunere URL'et til hovedvinduet og placere værdien i en inputbox der hedder 'billedurl'.

Håber I kan hjælpe...

Rock on,
rxFTP
Avatar billede =maddog= Nybegynder
03. juni 2002 - 14:35 #1
opener.formnavn.inputboxnavn.value = this.selectnavn.value
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2002 - 14:38 #2
opener.document.formnavn.inputboxnavn.value = document.selectnavn.options[document.selectnavn.selectedIndex].value;

... må det være!
Avatar billede rxftp Nybegynder
03. juni 2002 - 17:15 #3
Den laver fejl?!?!?
Jeg har sat de rigtige navne ind men alligevel skriver den hhv.:
  'this.selectbillede.value' er null eller ikke et objekt
og
  'document.selectbilled.options' er null eller ikke et objekt
Hvad kan det skyldes?
Jeg bruger Dreamweaver MX og hvis jeg laver et simpelt jscript som skulle sætte en værdi ind i en inputbox på den samme side. Så laver den samme fejl?!?!? Men hvis jeg bruger Macromedias scripts til at sætte en værdi ind i boxen så gør den det fint?!?!
Avatar billede rxftp Nybegynder
03. juni 2002 - 19:48 #4
Jeg har fundet ud af det...
Jeg lavede en function i opener der kunne skrive til min inputbox. Jeg definierede også en variable i mit opener vindue.
I mit popup vindue overførte jeg værdien til min variable i mit opener vindue og derefter kaldte functionen fra popup vinduet og vupti!

Men tak for hjælpen alligevel!