Avatar billede cathallo Nybegynder
02. juni 2002 - 21:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hardisk kører ekstremt langsomt

Min (gamle) 30GB maxtor kører lige pludeseligt ekstremt langsomt, jeg har en IBM i ca. samme strørelse og hastighed. Så derfor kørte jeg en benchmark på dem, og det viste sig at min IBM ca. er 6 gange hurtigere´, de har tideligere været nogenlunde lige hurtige.

Der må være noget galt med maxtoren, jeg er ikke helt sikker, men jeg tror at den har ødelagt nogle store filer der har ligget på den(ikke sikker på at det er HD´ens skyld). Jeg har desværre ikke garanti mere. Er der nogle der kender en løsning på problemet ud over at smide den ud
Avatar billede carstengp Nybegynder
02. juni 2002 - 22:34 #1
Har du tjekket DMA?
kontrolpanel/system/enhedshåndtering/Diskdrev/Harddisk/indstillinger/DMA
Avatar billede dr.truti Nybegynder
02. juni 2002 - 22:41 #2
Den har sikkert fået et stød :-)
Avatar billede cathallo Nybegynder
02. juni 2002 - 22:44 #3
dr.truti -> jeg mener ikke at jeg har stødt den, men man ved jo adrig.
Avatar billede mr_zzz Nybegynder
03. juni 2002 - 19:14 #4
Hejsa.

Har du prøvet at defragmentere den ??? ellers prøv at flytte alle data over på en anden disk og prøv at formatere den det kan være at dit styresystem har fået et eller andet " galt i halsen".

virker dette er der også en anden mulighed.... pil den ud og køb en ny :-)
Avatar billede cathallo Nybegynder
03. juni 2002 - 22:29 #5
Den er formateret, jeg har kørt maxtors diagnosticering, uden fejl, og lowlevelformateret den!!!
Avatar billede cathallo Nybegynder
06. august 2002 - 14:52 #6
Lukker, og smider disken ud