Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2002 - 19:48 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Oprette objekter!

Hej alle sammen!

Er der en der kan fortælle mig flg:

Hvordan kan jeg oprette referencer til fx en winsock control, hvis jeg ingen forms har og kun er interesseret i at mit program benytter sig af sub main???

Det ser jo så dumt ud i xp's-task-liste hvis jeg skal bruge en hidden form!

Jeg kunne forestille mig noget lign:

Dim minsocket as WinSock

minsocket = new WinSock
minsocket.port = "80"
minsocket.remotehost = "jubii.dk"
winsocket.connect

und so weiter! jeg vil meget gerne også kunne bruge de funktioner som de kalder fx minsocket_dataarival og så videre

på forhånd tak

//Panton
Avatar billede vbnewbie Nybegynder
02. juni 2002 - 21:09 #1
Jeg har leget med det men det lader ikke til at det er noget som kan lade sig gøre.
Jeg tror du er nød til at bruge winsock API'en istedet
Avatar billede tjacob Juniormester
02. juni 2002 - 21:41 #2
Uanset om du har en hidden form eller ej, så vil dit program jo stadig optræde i task-listen. Dette kan dog slåes fra med kode (også med forms)
eller ved at registrere din app. som en service.
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2002 - 23:50 #3
ok... men det er jo lidt uproffesionelt fra MS's side :)

Kan jeg få et link til api'en (evt eksempler)???

Skal vi sige 10 points til hver???
Avatar billede tjacob Juniormester
03. juni 2002 - 10:23 #4
Jeg er enig panton (MHT MS) -det samme er i øvrigt tilfældet med flere andre kontroller f.eks. Timeren. ;-)
Avatar billede vbnewbie Nybegynder
03. juni 2002 - 11:20 #5
Avatar billede vbnewbie Nybegynder
03. juni 2002 - 11:23 #6
Jeg hælder dog stadig til wsck API'en fremfor wsck ocx'en... her er et par links hvis du er interesseret
http://www.pscode.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=2587&lngWId=1
http://www.pscode.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=2421&lngWId=1