Avatar billede speedy Nybegynder
30. juli 2000 - 19:28 Der er 40 kommentarer og
6 løsninger

Delphinarium

Hej

Jeg bliver altså lige nødt til at få at vide om dette er en side man kan være bekendt at have lavet :) Samtidigt ønsker jeg også at nogle dygtige mennesker ville lave et flot logo som passer til siden. Teksten skal selvfølgelig være \"Delphinarium.dk\" uden anførselstegn :)

/SpEeDy
Avatar billede speedy Nybegynder
30. juli 2000 - 19:28 #1
Avatar billede speedy Nybegynder
30. juli 2000 - 19:29 #2
og forresten. Hvordan ser den ud i netscape ?? og hvordan i 800 * 600.

/SpEeDy
Avatar billede skg Nybegynder
30. juli 2000 - 19:30 #3
du mangler at angive en baggrundsfarve!

ergo du skodder, og siden er ok, men du skal ikke forvente at nogen gider lave noget gratis for dig...

delphi-boy
Avatar billede rfogh Nybegynder
30. juli 2000 - 19:45 #4
OK design...

Du kunne eventuelt samle alle style-tag\'sene i en css-fil... (Hvis jeg skal brokke mig)
Avatar billede speedy Nybegynder
30. juli 2000 - 21:03 #5
skg >> Hvad mener du ?? Baggrundsfarven er da hvid. Er den ikke det hos dig ?? Man kan da altid høre om nogen vil lave et logo, og desuden har rfogh lavet et meget flot logo til mig!

rfogh >> Tak for logoet!! Det er meget flot !! Jeg ved ikke hvordan man samler style-tag\'sene i en css-fil.

/SpEeDy
Avatar billede denboj Nybegynder
31. juli 2000 - 01:19 #6
he he, jeg tænkte da du skrev om du kunne være bekendt at lægge siden på at det kunne du selvfølgelig - Men den er godt nok lille - jeg ser siden i 1024 gange 768 og den fylder sådan ca. en fjerdedel af min skærm - godtnok midterjusteret men alligevel. Har du lavet den i godt gamle 640 gange 480 ? :-) Forøvrigt virker det som om du har en udemærket smag - Jeg synes faktisk ikke at farverne er så skidte. Men prøv engang at lægge en baggrundsfarve på helesiden :-) Så ser den ikke så tom ud - Men held og lykke

MVH Denboj
Avatar billede rfogh Nybegynder
31. juli 2000 - 08:09 #7
speedy>>> Glad for at du kunne li\' det :o)
Avatar billede void Nybegynder
31. juli 2000 - 13:15 #8
hmmm... Synes den minder ALT for meget om et feriekatalog...
Den fylder osS AAAAAAAAALT for lidt på skærmen... Jeg ser den i 1280 × 1024 og der er den GODT NOK lille! Se selv: http://www.flatrate.f2s.com/screen.jpg !
*Man bliver næsten blind af alt den hvide... kan du ikke lave noget farvet baggrund eller sådan?

the VoiD
Avatar billede prodic Mester
31. juli 2000 - 16:07 #9
Som alle de andre har sagt den er meget lille, og den hvide baggrund ville jeg nok gøre et eller andet ved.

Farvemæssigt syntes jeg måske at begge farver er lige voldsomme nok. De \"skinner\" for meget.
Og dine \"Scanlines\" - personligt er jeg godt nok ved at være træt af dem. Har set dem 10000 gange før. Og så fede er de altså heller ikke.

Men siden virker meget overskuelig, mest pga der næsten ingenting er på siden. Men det er nok nemmere at vurdere når der engang kommer noget på siderne. Så fyld noget mere på, og få folk til at komme med en bedømmelse igen.

Ang. Logo - drop et ? i kategorien Billedbehandling og bed folk om at lave et pænt logo for nogle gode point(200-300), så skal du nok få noget flot.
Avatar billede driis Nybegynder
31. juli 2000 - 16:45 #10
Mit umiddelbare indtryk er, at designet er meget pænt, men som flere andre skriver, fylder det for lidt på skærmen; du må tænke på at de fleste bruger 1024x768 eller 1280x1024 i dag - men den skal selvfølgelig også kunne ses på 800x600. I teksten på forsiden bør du fremhæve dine links - ellers kan det ikke ses, at det er links, og brugeren opdager det kun, hvis han ved et tilfælde lader musen køre over et link.
Avatar billede denboj Nybegynder
31. juli 2000 - 21:39 #11
Void// ret checket at lægge siden op på den måde hvordan gør du det. icq nr. 81429875

Prodic// Helt enig ang. scanlines eller hvad de nu hedder :-)
Avatar billede speedy Nybegynder
01. august 2000 - 09:53 #12
Tak for kommentarene ! Men hvilken farve kan i anbefale ??

/SpEeDy
Avatar billede prodic Mester
01. august 2000 - 14:30 #13
speedy : den blå du har er sådan set fin nok, men du skal have valgt en anden end den orange. Vælg evt en anden blå istedet.
Avatar billede speedy Nybegynder
01. august 2000 - 15:04 #14
okay, men hvad med BG ??
Avatar billede freeweb Nybegynder
01. august 2000 - 20:47 #15
Jeg synes den er udemærket i 800 * 600
Avatar billede rfogh Nybegynder
01. august 2000 - 22:10 #16
Behold for Guds skyld den orange!!!

Jeg synes det ser kanon ud!!!
Avatar billede wof Nybegynder
01. august 2000 - 22:21 #17
Jeg kan ikke lide dit design.
Den virker fint i 800x600
6@13
Avatar billede denboj Nybegynder
02. august 2000 - 00:28 #18
hi hi. Det er skægt med en farvefejde.
Speedy. Hvad synes du egentlig selv om. Det er jo det der er spørgsmålet. Det er jo din side.
Prøv dig lidt frem med nogle baggrundsfarver og se hvad der ser godt ud
Avatar billede geeeet Nybegynder
04. august 2000 - 16:31 #19
Den er godt nok ikke køn i netscape !!!!!!!!

Hvis du har en mailadr. kan jeg sende dig et par skærmdumps...
Den tager ikke baggrundbilledet, så al din tekst er hvid tekst på hvid baggrund!!! Lidt svært at læse...

Derudover er det ikke særlig fedt at du kun bruger hover til at adskille dine links fra resten af teksten, da netscape jo ikke kan bruge hover og derfor kan man ikke se hvad der er links og hvad der ikke er...
Meget ubrugervenligt...

Ellers ok, synes jeg...

/Geeeet

Avatar billede prodic Mester
04. august 2000 - 16:40 #20
denboj : farvefejde....måske.

speedy : behold bare baggrunden, det eneste jeg ville lave om var som sagt den orange. Den passer altså ikke for fedt sammen med den blå. Du kunne jo bare vælge en anden nuance af blå, så man som nu kan se baggrunden(scan-line tingen som jeg heller ikke er vild med, men kan acceptere) igennem.

ellers er jeg enig med DenBoj..hvad kan du bedst selv lide..?

Nu får jeg sku nok hug af rfogh, fordi jeg gerne vil skrotte hans orange.

Avatar billede speedy Nybegynder
05. august 2000 - 12:09 #21
http://home1.inet.tele.dk/john-m/blue

prøv at se denne. Den er størrer og blevet blå i stedet for orange. Er den bedre eller hvad ??

prodic>> det var mig selv der fandt på den orange farve, og rfogh lavede logoet ud fra den farve. Men han var jo så venlig at give psp filen med, så jeg kunne redigere i logoet med layers osv. så det var intet problem at ændre logoet til blåt. Tak for hjælpen igen rfogh :)

/SpEeDy
Avatar billede denboj Nybegynder
05. august 2000 - 12:20 #22
Din nye virker fint i 800 gange 600 men jeg kunne helt ærligt bedre lide den orange :-)
Avatar billede denboj Nybegynder
05. august 2000 - 12:24 #23
Men jeg vil holde fast i at der mangler en baggrundsfarve i 1024 gange 768
Avatar billede rfogh Nybegynder
05. august 2000 - 12:47 #24
prodic>>> Det var ikke min ide, men jeg synes det ser kanongodt ud! :o)

speedy>>> My pleasure :o)

denboj>>> Jeg er SÅ enig!!! (bortset fra det med baggrundsfarven...)

Jeg mener egentlig, at det ser godt nok ud med hvid, men lad os nu se... jeg tager et screenshot (1152x864), og leger lidt med det i psp :o)
Avatar billede 8800 Nybegynder
05. august 2000 - 13:13 #25
Jeg synes at du har lavet et meget flot design men selvom det er en testside, synes jeg alligevel at der mangler lidt billeder. Det kan komme til at se bare lidt kedeligt ud hvis der ikke er nogen billeder. Du skal måske også skifte den orange farve ud med en anden da den ikke passer så godt ind i alt det andet!

\\\\\\\\\\/////
(@) (@)
  [00]
\\________/

// Bjørn

*GG*
Avatar billede rfogh Nybegynder
05. august 2000 - 13:16 #26
ASCII-Bjørn>>> Groooaaar!!!!

Jeg har leget lidt, og fundet frem til, at den mørkeblå baggrundsfarve var bedst...

http://home.worldonline.dk/~rfogh/delphi.gif
Avatar billede rfogh Nybegynder
05. august 2000 - 13:19 #27
...og så lavede jeg linksene sorte... Jeg tror det ville være bedre med en skrifttype der var mindst 2px bred... prøv at lave den bold... Så kommer scanlines\'ene heller ikke til at forstyrre som de gør nu...
Avatar billede 8800 Nybegynder
05. august 2000 - 13:19 #28
hvor mange point for logoet??
Avatar billede 8800 Nybegynder
05. august 2000 - 13:21 #29
til logoet skal der så ikke stå andet end Delphinarium.dk ??
Avatar billede rfogh Nybegynder
05. august 2000 - 13:22 #30
none so far - men det er også lige meget - det har været sjovt at hjælpe :o)

...hvad mener du med sidste kommentar???
Avatar billede 8800 Nybegynder
05. august 2000 - 13:25 #31
Der står at du mangler et logo!! Hvilke farve skal det være med?? hvor mange point for jeg for at lave det?? og skal der stå andet end: Delphinarium.dk ??
Avatar billede prodic Mester
05. august 2000 - 13:29 #32
juhu, en blå istedet for orange. Den er ihvertfald bedre end den orange i mine øjne. Men jeg kan da forstå at jeg er lidt i mindretal om at den skal være blå. Også passer det jo meget godt med at Sonofon-delfinen svømmer i noget blåt og ikke i noget orange-okker farvet vand ik´

Men min personlige favorit er altså den blå, den orange er alt for skrigende i mine øjne.
Avatar billede rfogh Nybegynder
05. august 2000 - 14:26 #33
8800: Undskyld, jeg misforstod vist... Så er det jo SpeEdy du skal snakke med... Jeg har bare lavet delfinen...

prodic: Det er ikke en Sono-delfin - Jeg har helt selv lavet den (er jeg ikke dygtig :o)). Prøv at skrue ned for kontrast og lysstyrke på din skærm (min står rimeligt langt nede - det klager alle andre i hvert fald over...)
Avatar billede prodic Mester
05. august 2000 - 14:38 #34
rfogh : hvorfor hulan skulle jeg dog skrue ned for min kontrast og lysstyrke? Den passer perfekt til mit formål. Med skrigende mente jeg sådan lidt i en overført betydning...

Og min skærm er indstillet efter alle kunstens regler..bare sådan lige for at få det afklaret.

Din Sono-fin er fin nok, mindede bare lidt om den ægte.
Avatar billede rfogh Nybegynder
05. august 2000 - 14:44 #35
prodic: ...den der \"efter alle kunstens regler\" har jeg også prøvet... med diverse dimser til at klistre på skærmen, software og valg af rumbelysning... DROP DET!!!

Nu kender jeg jo ikke dit formål, men personligt bruger jeg mange programmer med hvid baggrund (fx tekstbehandling, notesblok og outlook express), og der er det rigtigt rart, at det ikke skriger en i øjnene... Når jeg så spiller skruer jeg bare op...
Avatar billede prodic Mester
05. august 2000 - 14:50 #36
Nu er det bare min holdning at det er rart nok at se de rigtigt farver på skærmen, så de ser ud på skærmen som de ser ud på print også. Så er det ret vigtigt at have sin skærm indstillet nogenlunde iorden. Det er nok ikke noget værre end at have lavet en plakat i A2(flotte farver) og når man så skal have den udskrifstestet ser det ikke lige ud om man havde planlagt.

Men hver person sin indstilling. Hvordan du så har det med din skærm..det er dit problem. Jeg har min som jeg kan lide det.

lad os droppe den her diskussion..det er ikke det spørgsmålet handler om.
Avatar billede rfogh Nybegynder
05. august 2000 - 14:59 #37
:o)
Avatar billede speedy Nybegynder
05. august 2000 - 18:48 #38
8800>> hvormange point skal du have for det ?? Ja, der skal bare stå \"Delphinarium.dk\" uden anførselstegnene :) Farverne kan du jo få fra siden, ik ??

Men alt efter alt, regner jeg med at beholde den orange. Er der ikke flertal for den ?? Det håber jeg :) Men den der bg-farve så faktisk meget godt ud! Den tror jeg jeg prøver på et tidspunkt.

Men det du siger med at få links\'ne til at være sorte, det kan jeg ikke finde ud af!! Hvordan gør jeg det når jeg har de der css i toppen ?? Fordi links\'ne i toppen skal jo være hvide. Hjæælp :)

/SpEeDy
Avatar billede void Nybegynder
05. august 2000 - 18:57 #39
denboj>> Hvad mener du med at lægge siden op på den måde? Mener du det med det screenshot som jeg har lagt ud på min server??? For så er det jo bare at uploade det... *S* (har desværre ikke Q\'n)

the VoiD
Avatar billede denboj Nybegynder
06. august 2000 - 06:34 #40
void // screenshot - ja og 8800 er en svindler
Avatar billede rfogh Nybegynder
06. august 2000 - 19:35 #41
Speedy>>> Du kan navngive linksene:

a:hover.NAVN {properties}
a:link.NAVN, a:visited.NAVN {properties}

...og i teksten:  <a href=\"...\" CLASS=\"NAVN\">
Avatar billede speedy Nybegynder
06. august 2000 - 22:27 #42
rfogh>> tak! Det vil jeg prøve, jeg har lidt travlt for jeg skal begynde på 1.x på HTX i Viby i morgen. Men tak for hjælpen, også for logoet! - igen :))

/SpEeDy

Avatar billede rfogh Nybegynder
07. august 2000 - 08:39 #43
You\'re welcome... Held og lykke med HTX

Hehe.. Jeg skal først begynde på torsdag :o)
Avatar billede speedy Nybegynder
07. august 2000 - 16:52 #44
rfogh>> hvor ?? Hvilken uddannelse

/SpEeDy
Avatar billede rfogh Nybegynder
07. august 2000 - 20:55 #45
2.g på Risskov Amtsgymnasium (også under Århus Amt...)
Avatar billede speedy Nybegynder
13. august 2000 - 17:34 #46
Tak til alle.

Dem der ikke har fået point, kan jo se på deres indlæg, og se at jeg ikke kan bruge det til noget. Hvis i føler jer snydt må i jo sige til, så må vi jo se på sagen.

/SpEeDy