Avatar billede -and1- Nybegynder
01. juni 2002 - 22:23 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Com vil ikk starte ?

Hejsa,
Jeg har et stort problem!
Min computer vil ikke starte op, den starter og kommer ikk længere (skærmen når ikke engang at tænde). Det skete efter jeg har puttet nyt kølepasta på min CPU, pga når den kørte var den 51 grader varm :(
Hvad skal jeg gøre?

Mvh Andreas
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2002 - 22:25 #1
du siger den starter, kan du høre om den loader uden du kan se hvad der sker???
Avatar billede shaggy Nybegynder
01. juni 2002 - 22:27 #2
ER kølepastaen laver til CPU'er? Anyway så prøv at fjerne noget af det igen.b Det tyder på, at der ikke er forbindelse mellem CPU og bundkort
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. juni 2002 - 22:28 #3
bipper den?

starter kølere osv, på budnkortet?

check at RAM og Grafikkort sidder ordenligt fast! *de kan løsne sig*
Avatar billede mini-me Nybegynder
01. juni 2002 - 22:31 #4
Er det en AMD processor ( mit gæt )
Så læg mærke til om du ikke har skrabet noget af coren / knækket noget af coren af i siderne, coren er den kvartratiske del som du har påsmurt med kølepasta. I så fald at den er beskadiget skal du have en ny cpu !!
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. juni 2002 - 22:58 #5
" nyt kølepasta på min CPU, pga når den kørte var den 51 grader varm :(" ?????

Jamen lille ven, 51 grader er ingenting :)
Avatar billede shaggy Nybegynder
02. juni 2002 - 12:22 #6
Husk, at du kan skal pytte noget der ligner en dråbe på! Og som John Stigers siger er 51 grader altså ikke særligt meget :)
Avatar billede -and1- Nybegynder
02. juni 2002 - 21:32 #7
Hmm, den peljer da at være omkring en 40-45 grader! Det var fordi den tit låste (frøs fast)! Med hensyn til rkhdk så starter min køler og alt det andet på bunkortet, a drevet læser også og den siger hele tiden det bip den giver når den starter op! Det er kun skærmen der er "starter op"!! Hmm, ja de runde "gummidutter" der sidder i siden på min amd CPU, der er den ene revner halvt over!!

Håber i kan bruge det til noget
Avatar billede sif4ever Nybegynder
02. juni 2002 - 21:35 #8
Er kablet sat ordentligt i skærmen og computeren? Er der sat strøm til skærmen?
Avatar billede sif4ever Nybegynder
02. juni 2002 - 21:35 #9
Jeg har faktisk haft en lignende eksempel, den gang var det strømforsyningen der var røget. Har du mulighed for at prøve en anden strømforsyning?
Avatar billede shaggy Nybegynder
02. juni 2002 - 21:49 #10
Hvis det var stømforsyningen der var død ville blæserne plus diverse jo ikke starte. -and1- tjek alt der står ovenfor og hvis det ikke virker så se om ikke du kan låne en anden CPU og se om det så virker
Avatar billede flash202 Nybegynder
02. juni 2002 - 22:54 #11
1.ja 50 Grader er ikke ret meget men hvis den er begyndt at køre ustabilt kan det have noget med køle pasta at gøre .
2.Som "Shaggy" Skriver en liller dråbe der snakker vi om noget svarende til lidt mindre en de gummi dupper der sider på CPU'en og så midt på den så når du montere Køleren spreder det sig ud.
3. Jeg har haft en defekt strømforsyning hvor ´næsten alt køret.
Der mener jeg lys , HDD, Blæser, mm. men ingen Bootup.
Så det kan godt lade sig gøre  "Shaggy".
4.hvis du har smurt for meget pasta på, og det er det med metal ( MetalFarvet) og det er kommet ud over den micro Cobber bannerne ( Små Guld Dimser)på Chippen  kan du rogligt regene med at Cpu'en er brændt Af.
Avatar billede -and1- Nybegynder
03. juni 2002 - 13:03 #12
Jeg skal have det checket hos en forhandler i morgen!
Hvis det nu er min CPU der er brændt af, så regner jeg med at opgradere min computer! Jeg vil opgradere til en 1900XP CPU, Geforce4 MX-440 og 256 DDR ekstra! Kan det betale sig?
Lige nu har jeg GeForce2 MX-200 og 256 DDR
Avatar billede rkhdk Nybegynder
03. juni 2002 - 13:04 #13
hold dig fra Geforce 4 MX! de er langsomme iforhold til Geforce 3 TI200!
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juni 2002 - 23:40 #14
Vil den stadig ikke starte???????????????????
Avatar billede -and1- Nybegynder
16. juni 2002 - 14:27 #15
jeg har fixet!! Den var min CPU der var brændt af :/
Men har fået ny =)
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. juni 2002 - 15:10 #16
Husk at acceptere eget svar :)
Avatar billede shaggy Nybegynder
16. juni 2002 - 19:26 #17
-and1- der er flere steder i antydet at det var din CPU der var brændt af og at du burde skifte den ud. God opførsel ville være at give point til alle dem der har bidraget. Ikke at det direkte står i reglerne for Eksperten, men når nu det korrekte svar fremgår i flere af kommentarerne burde det være nok til at afgive point.

//shaggy

http://www.eksperten.dk/spm/225266
Avatar billede shaggy Nybegynder
16. juni 2002 - 19:26 #18
og heller ikke at jeg er point liderlig :-)