Avatar billede stroehm Nybegynder
27. juni 1999 - 23:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

frames/targets??

jeg har en side hvor der er 7 frames på.
i den ene har jeg en menu(dokument, når der her klikkes - skal urlens dokument loades ind i de 6 resterende frames?
-altså samme doc i alle 6 frames?
Avatar billede sirius Nybegynder
27. juni 1999 - 23:19 #1
Først laver du et dokument der deler siden op i 2 frames menuen og de andre 6..
så i menuen linker du til en fil som så er delt op i 6 hvor så den side er  hver frame...
Avatar billede stroehm Nybegynder
27. juni 1999 - 23:25 #2
øøh jeg forstår vist ikke helt :-(
-kan jeg må ske få deg til at komme med et lidt mere uddybet svar ?
Avatar billede powerboy Nybegynder
28. juni 1999 - 00:05 #3
med et javascript :)
<a href="java script:PageLoader('www.jubii.dk')">Jubii :)</a>
<script language="javascript">
function PageLoader(strUrl) {
  frame1.location.href = strUrl
  frame2.location.href = strUrl
  osv.
}
</script>
Avatar billede cyberesben Nybegynder
28. juni 1999 - 01:26 #4
powerboy>> er du meget dum? der skal stå:

<a href="java script:PageLoader('http://www.jubii.dk')">Jubii :)</a>
<script language="javascript">
function PageLoader(strUrl)
{
frame1.location.href = strUrl
frame2.location.href = strUrl
osv.
}
Avatar billede stroehm Nybegynder
28. juni 1999 - 10:02 #5
Jeg syntes at det ser lidt kryptisk ud ! - men jeg prøver , jeg ved bare ikke hvordean jeg skal flette det ind i resten af siden , men jeg prøver- hvis det virker og i skriver det for rookies er pointene 'dine' . . . . . .
Avatar billede cyberesben Nybegynder
28. juni 1999 - 14:44 #6
du gør sådan her:

i toppen, lige efter <TITLE> skriver du
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
unction PageLoader(strUrl)
{
parent.framenavn1.location.href = strUrl;
parent.framenavn2.location.href = strUrl;
parent.framenavn3.location.href = strUrl;
parent.framenavn4.location.href = strUrl;
parent.framenavn5.location.href = strUrl;
parent.framenavn6.location.href = strUrl;
}
</SCRIPT>

nede i din side, hvor du laver linken, skriver du:
<A HREF="java script:PageLoader('http://www.jubii.dk')">Jubii :)</A>
<A HREF="java script:PageLoader('http://www.yahoo.com')">Jubii :)</A>

og så videre
Avatar billede sirius Nybegynder
28. juni 1999 - 17:31 #7
Hmm
min måde er nemmere men hvis han hellere vil have det der javescript så lad ham da !!!!!!!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. juni 1999 - 00:12 #8
sirius>> din måde gør ikke det samme som vi andres forslag gør
Avatar billede stroehm Nybegynder
29. juni 1999 - 07:47 #9
hvad du esben - hvordan acceptere jeg dit sver så du kan få dine point ?
Avatar billede sirius Nybegynder
29. juni 1999 - 12:09 #10
tryk avis svar og så skal esben svare og så tryk accepter svar når esben har svaret !!!
Avatar billede stroehm Nybegynder
26. august 2000 - 23:13 #11
hmmm.
lukker