Avatar billede bulkatho Nybegynder
01. juni 2002 - 15:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

MAxtor 160 Gb disk

oki, simpelt .. jeg har et bundkort (Tyan Tiger MPX) med en bios der understøtter 160 Gb harddiske...
og 2 160 Gb diske...
den første disk prøvede jeg at partitionere i windows xp, men den kan kun se de første 128 Gb ...de sidste 30 er tabt...nu vil jeg gerne have 160 Gb ud af den anden, nogen forslag ? (helst fra nogen der har erfaring med 160 Gb diske, jeg gider ikke høre på newbie forslag :p )

eller måske bare nogen kommentarer til det her ..
skal en 160 Gb sidde alene på en ide controller for at være sikker på den kan bruge 48bit adressering og dermed virke ? hvis det er tilfældet kunne jeg jo sætte begge 160 diske på samme controller...
men det lyder mærkeligt, hvis man skal det...
skal jeg bruge fdisk med en dos diskette inden jeg går ind i windows ? det prøver jeg ihvertfald lige...
Avatar billede nuki Nybegynder
01. juni 2002 - 15:48 #1
Hmmm er du sikker på at dine ide controllere er ide 133 elllers kan du kun bruge de der 130 gb
Avatar billede nuki Nybegynder
01. juni 2002 - 15:55 #2
Hmmm køb sådan en her og så skulle du få fuld ydelse af dine 160 gb maxtor http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1314577937
Avatar billede bulkatho Nybegynder
01. juni 2002 - 16:30 #3
jeg ville helst undgå at skulle købe en eller anden controller for at få det til at virke.... men det lader til at jeg ikke kan gøre andet... dog vil jeg ikke have sådan en som du lige viser... så hellere denne her :
http://www.3ware.com/products/pdf/Escalade7000DS4-17.pdf  ...
og så bare fylde på ... intet mindre kan gøre det...
Avatar billede nuki Nybegynder
01. juni 2002 - 16:34 #4
jaja var også bare et forslag.
Avatar billede bulkatho Nybegynder
01. juni 2002 - 16:46 #5
det er helt iorden... er bare en smule generet af det faktum, at mit mobo ikke understøtter >128 Gb drev ... det vil betyde, at jeg skal købe den controller, og i mellemtiden bare købe 160 gig diske som det nu er nødvendigt... og så til sidst, når jeg skal lave mig mit lækre 1 Tb raid 5 array, så har jeg en 4-500 Gig data jeg skal have taget backup af... :(
Avatar billede bulkatho Nybegynder
01. juni 2002 - 16:47 #6
dit svar er som sådan godtnok ...
det generer mig bare... idet at mit bundkort er ret nyt, og koster over 2500 kr ... :)
Avatar billede nuki Nybegynder
01. juni 2002 - 16:52 #7
Ja det er lidt sur røv Også mærkeligt at den ikke har ata 133