Avatar billede taj123456789 Nybegynder
31. maj 2002 - 22:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

.bsp to .max

Hej...

Jeg vil gerne have lavet de_dust.bsp samt cs_dust.wad om til en .max fil... (3D studie max)

Thor Jensen
fatalerror.dk
Avatar billede p-s Nybegynder
31. maj 2002 - 22:29 #1
HVad Windows kører du ???
Avatar billede zerohero Nybegynder
31. maj 2002 - 22:34 #2
prøv at se denne side, her er et hav af plug-ins. Der er garanteret et plug-in der kan konvertere, de filer som du søger:

http://max3d.3dluvr.com/plugins.php
Avatar billede taj123456789 Nybegynder
31. maj 2002 - 23:56 #3
Windows XP
Avatar billede guttler Nybegynder
10. juni 2002 - 20:22 #4
Det kan ikke lade sig gøre. Men du kan bruge et program der hedder WinBSP som kan lave din bsp-fil om til en Map-fil. Denne fil kan du herefter åbne i baneeditor som f.eks. Worldcraft, som du også kan hente på nettet. WAD-filen kan åbnes i programmet Wally.
Som sagt alle 3 programmer kan findes på nettet og er alle sammen freeware.

ps. en af grundene til at bsp-filer ikke er direkte kompatible med 3d-max er at 3d-max er et højpolygon-modelleringsprogram. CS-baner er lavpolygonmodelleret.

Vh

Christian
Avatar billede taj123456789 Nybegynder
10. juni 2002 - 22:23 #5
Det kan lade sig gøre... ved ikke lige hvem der skal have de 200 point.

Tak for hjælpen.....
Avatar billede guttler Nybegynder
11. juni 2002 - 10:45 #6
ok, hvad hedder det plug-in til max man skal bruge?
Avatar billede zerohero Nybegynder
11. juni 2002 - 11:35 #7
guttler>> Du kan ikke sige at fordi et spil er lavpolygonmodelleret, så er den ikke kompatibel med Max fordi den er et højpolygon-modelleringsprogram!!! Det er det værste vrøvl jeg har hørt i længe!!!
en low-polygonsmodel og en high-polygonsmodel fortæller kun noget om det antal af vertices der bliver modellerne indeholder og ikke teknikken der har skabt dem, hvilket desuden også er total irrelavant!!!
Avatar billede taj123456789 Nybegynder
11. juni 2002 - 11:42 #8
guttler - du skal bare bruge 5 programmer.. så kan det lade sig gøre... men der er mange fejl..
Avatar billede zerohero Nybegynder
11. juni 2002 - 11:42 #9
http://www.fly3d.com.br/flysdk/contents.htm denne side har plug-ins der kan export/import bsp-filer til max!!!

ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
11. juni 2002 - 11:43 #10
taj123456789>> Du kan gøre det direkte med den plug-in, jeg har anvist!
Avatar billede guttler Nybegynder
11. juni 2002 - 12:14 #11
zerohero>> Nej det var nu heller ikke det jeg mente. Jeg prøvede at sige at det er nok at skyde sig selv i foden at bruge et højpolygonmodelleringsprogram til udelukkende at lave lavpolygonmodeller med. Jeg mener det er bare at gøre det svære for sig selv. Selvfølgelig vil det nok kunne lade sig gøre at bruge max til at lave baner med til CS, men eftersom man ikke kan kompilere fra max, skal man jo alligevel have filen over i en anden editor for at gøre den brugbar. Så det korte og lange er at jeg ikke helt kan se hvad man sparer ved det. Derudover skal man hele tiden holde sig selv i en meget stram snor for ikke at ty til modelering der lægger et par ekstra segments oveni. Det sørger lavpoly programmerne jo for at man ikke kan helt af sig selv. Men skidt, man må selvfølgelig bruge hvad man har lyst :-) Jeg synes bare at det andet er nemmere.

Med hensyn til relevans holder jeg nu stadig på at det er meget vigtigt at tænke på antallet af polygoner når man laver baner til spil. Det er ikke ligemeget om banen er på 50.000 polygoner eller 250.000, det er en forskel der kan mærkes.
Avatar billede taj123456789 Nybegynder
11. juni 2002 - 12:41 #12
Jeg vil ikke lave baner i 3d Max.. jeg skal bare bruge de_dust til at lave lidt sjov med.....
Avatar billede guttler Nybegynder
11. juni 2002 - 12:46 #13
fint fint:-)