Avatar billede sallow Nybegynder
29. juli 2000 - 17:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Sony G500 - utilfredsstillende billede

Jeg har lige fået en splinterny Sony G500 21\" monitor, som viser \"skævt\" billede. Det er som om, at billedet falder lidt i højre hjørne, hvorimod venstre hjørne er helt perfekt. Sådan gør den også i højre side og i bunden af billedet. Jeg har endnu ikke, hvordan jeg stiller det, men så vidt jeg kan se det, kan man ikke indstille det via menuen på skærmen. Jeg kører Windows 2000 beta med Matrox Millenium G200 grafikkort.
Avatar billede douzgrab Nybegynder
29. juli 2000 - 18:06 #1
hmm har du ikke nogle knapper på skærmen hvor man kan instille \'vinklen\' på skærmen osv...

prøv dig frem...

håber det virker
Avatar billede xtom2 Nybegynder
29. juli 2000 - 19:02 #2
Allerførst til lykke med skærmen. Jeg er dødmisundelig. Med hensyn til dit problem bør du nu kunne indstille på OSD på skærmen. Kig eventuelt i manualen.
Avatar billede kurtj Nybegynder
29. juli 2000 - 23:27 #3
For ikke at lave indstillinger helt i blinde,kan du hente Nokia`s Monitortester (ntest 1.0a) Der er god at indstille skærme med.
Du burde kunne stille det hele på skærmen. (Side-pin / Trapez / Parallel / Balance .
Avatar billede renis Nybegynder
30. juli 2000 - 10:28 #4
Klik på knappen under skærmen så din menu kommer fram, klik en gang til venstre så du står på \"GEOM\", klik derefter en gang i midten, så kommer du ind i \"GEOM\"  -  Der kan du stille alle vinkler
Avatar billede renis Nybegynder
30. juli 2000 - 10:31 #5
Hov, jeg glemte noget og så skulle det også være et svar.

Alle indstillinger går på at klikke i midten på knappen under skærmen, derefter er klik i midten for at godkende eller vælge og pilene til alle sider er til at vælge og indstille.

Lidt svært at forklare, men jeg håber du kan forstå det.....
Avatar billede steffen Nybegynder
30. juli 2000 - 11:04 #6
Instil TRAPEZOID, PARALLELOGRAM og PINCUSHION på din monitor, så er du kørende.
Avatar billede sallow Nybegynder
30. juli 2000 - 18:49 #7
jeg tror at i har misforstået .. jeg har kikket i menuen .. og det kan ikke instilles gennem menuen. det er der galt er at det ene hjørne der er skævt og hvis jeg instille den til at være \"lige\" så bliver den modsatte hjørne jo skævt.
jeg tror det muligvis kan være at det er selv skærmen der er istykker.
Avatar billede steffen Nybegynder
30. juli 2000 - 22:37 #8
Nej, det er præcist den fejl du retter ved at stille på TRAPEZOID-indstillingen - så retter du begge på hjørner på en gang ..

Kan du ikke fjerne din fejl via denne indstilling har du en defekt skærm på hånden.
Avatar billede wizard Nybegynder
09. august 2000 - 14:59 #9
Din skærm skal til reparation, hvis den er skæv i hjørnerne eller har konvergens fejl og du ikke kan juster det.
Normalt siger Sony at billedet må variere +/-2 mm fra normal. Men en justering vil nok være godt, hvis sony eller reparatør stedet er flinke.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
08. oktober 2000 - 01:38 #10
Afslut spørgsmålet?
Avatar billede sallow Nybegynder
12. oktober 2000 - 08:14 #11
Skærmen er blevet sendt til reparation - forhåbentlig løser det problemet.