Avatar billede hoejmose Nybegynder
31. maj 2002 - 19:17 Der er 2 kommentarer og
5 løsninger

CPU temperatur på Athlon 1333mhz

Temperaturen på min CPU ligger på 45/54 grader. Det er en AMD Athlon 1333mhz, som bliver kølet ned af en Thermaltake Silent Viking køler. Mellem køler og CPU har jeg en kobberskinne for at beskytte CPU'en, og af kølepasta har jeg brugt det der sad på køleren. Det hele sidder monteret på et ECS K7S5A bundkort, og mit kabinet har jeg til at stå åbent i den ene side, som dog kun står ca. 20cm fra en væg.

Er min CPU temperatur for høj, og er der evt. noget jeg kan gøre for at reducere den?
Avatar billede darkside Nybegynder
31. maj 2002 - 19:18 #1
Nej det er en fin temp :)
Min 1000 mhz ligger på ca 45 grader
Avatar billede tuctoh Nybegynder
31. maj 2002 - 19:19 #2
den temperatur er lidt høj, men ikke FOR høj.
Din CPU er lavet til sagtens at kunne klare den varme.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
31. maj 2002 - 19:19 #3
Den ser helt fin ud. Den skal op på 80 grader før du skal passe på.

Du kan næppe få den lavere, uden en masse støj, eller vandkøling.
Avatar billede skrewz Nybegynder
31. maj 2002 - 20:31 #4
Eller oliekøling! :)
AMDs Athlons "normale arbejdstemperatur" er 70 grader. d.v.s. der hvor de stadig kører optimalt. Det er hvad de selv siger. så jeg er helt enig med taskmgr.
Avatar billede flowerdead Nybegynder
01. juni 2002 - 15:53 #5
Jeg har den samme CPU - og min kører fint på 47/55 grader. Ifølge AMDs web-site er T-birden bygget til at kunne klare en temp. på 90 grader uden at brænde af (kan dog ikke anbefales!!)
Avatar billede t_holst Nybegynder
01. juni 2002 - 20:21 #6
Min 1333Mhz kører 100% stabilt ved 62grader. Så der skulle ikke ske noget ved 54grader.
(på AMDs hjemmeside skriver de at de højest anbefaler 75grader til en Athlon Thunderburd, som det jo er)
Avatar billede hoejmose Nybegynder
02. juni 2002 - 00:04 #7
Takker for svarene.