Avatar billede Shannon Novice
31. maj 2002 - 14:25 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

Win XP og router adsl Cybercity

Hej
Jeg har 3 pcére...
Een med win 200 der kører fino, een med win XP, der også kører fjong....men den 3 maskine kan jeg ikke få op og køre net.
Jeg har fulgt Cybercitys installationsvejledning på deres hjemmeside, og jeg har kopieret den anden pc`s opsætning som jeg har.
Lige fedt hjælper det. Jeg kan ikke få det der REALTEK (grønne icon) frem ved Lan forbindelsens faneblad....
Og jeg HAR et netkort til adsl i maskinen. Jeg er mest tilbøjlig til at formattere og lægge 2000 ind igen, jeg er sg ikke så vild med XP....er der nogen der har et bud på hvad det kan være ? Hvordan får jeg det der realtek icon frem...eller hvad jeg ellers kan ha fjollet mig ud i ?

Knus Shannon
Avatar billede sukos Juniormester
31. maj 2002 - 14:27 #1
Er drivere til netkortet installeret?
Tjek i enhedshåndtering.

Og du er helt sikker på dns m.m. er sat korrekt?
Avatar billede Shannon Novice
31. maj 2002 - 14:30 #2
nu er den ikke connectet.....ligger sådanne drivere ikke i windows ? nej er ikke sikker, vil checke snarest.hvis de ikke er ? hvor får jeg dem så henne af ?

dns osv skulle ordne sig automatisk hos CC, ved den router ting.
KNUS
Avatar billede sukos Juniormester
31. maj 2002 - 14:34 #3
Et realtek kort vil jeg næsten tro Xp har i systemet.
Prøv at tjekke i "Netværksforbindelser" --> "Lan-forbindelse" --> "Egenskaber" --> og marker TCP/IP og tjek at det er korrekt hvad som står her.
Avatar billede gudmundp Praktikant
31. maj 2002 - 14:38 #4
Hvis driverene er XP standard drivere kommer der sikkert ikke noget grønt icon men hvis dugår på nettet og henter de sidste nye drivere til netkortet kommer der sikkert et grønt ikon
Avatar billede Shannon Novice
31. maj 2002 - 14:41 #5
Det har jeg gjort.....men det der grønne realtekkort icon,
((RealTek RTL8139 Family PCI FAST Ethernet NIC)) -der skulle stå udfor: Lan, egenskaber, generelt, opret forbindelse ved hjælp af:.....det kort kan jeg ikke finde.....jeg.....tester den maskine på denne her forbindelse, så jeg kan ikke være online her og teste den samtidigt:-)

Men jeg vender lige tilbage lidt senere når jeg har haft den hoooked up...tak indtil jeg har checket det.
tak
Avatar billede Shannon Novice
31. maj 2002 - 14:42 #6
ups gudmundp...havde ikke lige set dit svar....vender tilbage.tak til begge
Avatar billede Shannon Novice
31. maj 2002 - 14:43 #7
Øhh med gudmundp..........problemet er jo lissom at jeg ikke kan komme på nettet agtigt!?!
Avatar billede sukos Juniormester
31. maj 2002 - 14:43 #8
Ja, et Realtek 8139 Family ligger der drivere til i XP.
Så er det bare et spm. om at sætte din TCP/IP korrekt op.
Avatar billede Shannon Novice
31. maj 2002 - 14:48 #9
Jeg er vist en idiot...........det var inde på CyberCitys side om opsætning, at jeg så det der grønne icon Realtek osv...jeg kan ikke se på mit netkort hvilket et det er.....det er ikke mig der har sat det i maskinen, een jeg har overtaget........suk...jeg kigger på det igen og vender tilbage...jeg synes godtnok ikke om XP:-(

KNus
Avatar billede gudmundp Praktikant
31. maj 2002 - 14:48 #10
Kan du ikke komme på nettet med nogle af computerne
Avatar billede Shannon Novice
31. maj 2002 - 14:50 #11
jo men jeg kan jo ikke overføre driveren til den anden kan jeg ?...(sorry er lidt munket)
Avatar billede sukos Juniormester
31. maj 2002 - 14:51 #12
XP e rda for suveræn! (Min mening :O) )

Men tjek nu i kontrolpanel-->System-->hardware--Enhedshåndtering-->netværkskort
at det rent faktisk fungerer.
Hvis det er tilfældet, så kik på din TCP/IP opsætning
Avatar billede gudmundp Praktikant
31. maj 2002 - 14:51 #13
Jeg kan ikke forstå du ikke kan lide XP jeg synes det virker fortrinligt
Avatar billede gudmundp Praktikant
31. maj 2002 - 14:53 #14
Sidder dine computere ikke i netværk ellers kan du jo osse bruge en disk
Avatar billede Shannon Novice
31. maj 2002 - 14:59 #15
de sidder på en router med ikke med sådan en der kan overføre filer, jeg valgte den billige løsning.
OK ja jeg kunne bruge en disk fed idè...men..hvordan finder jeg ud af HVILKEN driver jeg mangler....?
Jeg synes XP er pattet i designet, ikke særlig logisk eller brugervenlig indrettet....det er vist så idiotsikret at sådan een som mig bedre kan lide 2000 *GGG*
det eneste jeg kan se på det der netkort er at der står at det er designet for windows 98...til microsoft networks...og så står der Taimic HE-012D ???
Avatar billede sukos Juniormester
31. maj 2002 - 15:03 #16
Designet kan du slå fra!
Husker ikke lige hvor, men så får du det normale look, og compen er lidt hurtigere.
Er netkort-driverne læst ind systemet?
Avatar billede Shannon Novice
31. maj 2002 - 15:15 #17
jeg ved ikke om de er indlæst, da jeg som sagt har overtaget pc en , formatteret den og lagt XP ind....men eftersom den ikke finder dem automatisk, kunne det tyde på den ikke har den (driveren)
HVOR på nettet kan jeg evt finde drivere ?
Jeg vender tilbage senere når jeg har testet jeres råd af...knus og foreløbigt tak til jer begge.
Shannon
Avatar billede gudmundp Praktikant
31. maj 2002 - 15:34 #18
Du skal først vide hvad det er for et netkort du har i jeg har prøvet at søge å det du skrev TALMIC he-012D men dessværre med negativt resultat du bliver måske nød til at tage kortet ud af maskinen og se hvad det hedder og søge efter det
Avatar billede Shannon Novice
31. maj 2002 - 15:36 #19
jeg sidder med det i hånden, der står ikek andet.
Avatar billede Shannon Novice
31. maj 2002 - 15:36 #20
totalt skummelt.............
Avatar billede Shannon Novice
31. maj 2002 - 15:37 #21
ok der er et serienummer bagpå.men intet fabrikat: 8K-100207E1810083
Avatar billede Shannon Novice
31. maj 2002 - 15:38 #22
TAIMIC..ikke TALMIC
Avatar billede sukos Juniormester
31. maj 2002 - 15:39 #23
Hvis du smider det i compen, vil XP finde under opstart.
På den måde kan du bedre finde ud af hvad det er for et kort
Avatar billede Shannon Novice
31. maj 2002 - 15:40 #24
jamen for filan jeg har jo lige pillet det UD af compen................jeg har jo haft den connected 100 gange før jeg skrev her til denne site..uden resultat
Avatar billede Shannon Novice
31. maj 2002 - 15:41 #25
XP har ikke fundet en fis...so far:-)
Avatar billede Shannon Novice
31. maj 2002 - 15:43 #26
sukos mener du sådan alle de der hurtige bogstaver der suser hurtigt over skærmen når man starter pc`en ? Er der en måde at stoppe dem eller slowe dem ned ? så man kan se hvad der står ?
Avatar billede Shannon Novice
31. maj 2002 - 15:50 #27
jeg føler mig for dum.......:-)
Men ok jeg kigger på det lidt senere, skal ud af døren nu. Tak for svar, Jeg har hævet point summen fordi jeg er så tumbet:-)
knus til jer begge for tålmodigheden so far:-)
Shannon
Avatar billede sukos Juniormester
31. maj 2002 - 16:24 #28
Nej, det som står under opstart, er dine diskdrev m.m.
Det kan du stopppe ved at trykke "Pause"

Det jeg mener, er at når kortet sidder i compen, så enten finder XP selv drivere, eller også kan du prøve at "opdatere" driver til kortet, og på den måde få en bedre beskrivelse af kortet.

Det kan jo også være kortet er defekt?
Avatar billede gudmundp Praktikant
31. maj 2002 - 16:27 #29
Hej Shannon sorry jeg skev vist forkert med hensyn til navnet men jeg søgte efter det rigtige jeg har lige et spørgsmål hvordan virker dit ADSL jeg mener hvor mange ip adresser har du hvis du kun har 2 kan der kun komme to maskiner på internet ad gangen
Avatar billede Shannon Novice
31. maj 2002 - 16:30 #30
Jeg har fået at vide af Cybercity at der kan sættes op til 5 på min router ? IP er der vist kun een ? det ved jeg ikke, men så er der undernet eller noget....? Åhh jeg er dum mand! Anyway...så har jeg jo hooked den op på den samme connection som den jeg skriver fra nu..for lissom at være sikker på at der var hul igennem fra kablet af......(for at mindske fejlmulighederne til maskinen)
Knus
Avatar billede Shannon Novice
31. maj 2002 - 16:31 #31
sukos det skulle være et nyt kort...aldrig brugt.
Avatar billede Shannon Novice
31. maj 2002 - 16:32 #32
Hvordan opdatere drivere til et kort jeg ikke ved hvad hedder og som ikke kan få mig på nettet ??? det er det ?...sku da osse sært med et netkort uden fabrikat på ? ik ?
Avatar billede Shannon Novice
31. maj 2002 - 16:33 #33
får lyst til at købe et nyt net kort og formattere og lægge win 2002 ind igen:-)meeeeen nu vil jeg prøve jeres råd af senere...........har lige noget arbejde på den her comp. der skal være færdigt!
Avatar billede gudmundp Praktikant
31. maj 2002 - 18:30 #34
Jeg tror ikke det er problemet problemet er at du kun har en ip adresse
Avatar billede j_trolle Nybegynder
03. juni 2002 - 18:32 #35
Nej ikke noget med at hun kun har en IP adresse, det er før routeren, problemmet ligger nok i at WinXP ikke vil kendes ved det netkort, altså ud og finde et nyt netkort, alternativt kunne du prøve at lade WinXP indlæse Win2000 driveren til det, selv om den vil brokke sig over det.
Avatar billede Shannon Novice
03. juni 2002 - 18:41 #36
Hej j.trolle....:-)
(Hvor ligger den ? på Win2000 cd rommen ?) Og hvordan indlæser jeg den driver ? når jeg ikke kan finde netkortets fabrikat ? altså og derfor ikke ved hvilken driver der skal til ?
Knus fra Shannon:-)
Avatar billede j_trolle Nybegynder
03. juni 2002 - 18:51 #37
Der skulle gerne være en diskette med netkortet, du kan ikke finde den på Win2000 Cdrommen, og Netkortet er lavet af Taimic (kender ikke selskabet), ellers er det muligt at du kan finde driveren til XP på deres hjemmeside.
Avatar billede Shannon Novice
03. juni 2002 - 18:56 #38
Jamen jeg har ikke disketten til det netkort, det er en lille meget langsom PC, som jeg har fået, og ville bruge rent til arbejde....jeg har selv formatteret den og lagt XP ind...og som sagt netkortet sad i...er ikke engang sikker på Taimic, det er bare det eneste på skrift jeg kan finde, når jeg nærstuderer det (p....) netkort:-)
Det tyder på at det nemmeste ville være at investere i et nyt netkort ?
Knus Shannon:-)
Avatar billede sukos Juniormester
03. juni 2002 - 19:00 #39
Et nyt standard-netkort koster 150,-
Men når du sætter kortet i, skulle du nu nok med XP få et navn at gå efter.
Og er det gammelt, så burde der ligge drivere til kortet.
?????????
Avatar billede Shannon Novice
03. juni 2002 - 19:05 #40
Kære sukos.................det er en ven af mig...ok ? der har købt kortet og sat det i hans pc.....fordi han fik adsl......derefter blev hans adsl af andre grunde lukket...og han fik aldrig maskinen op at køre med det netkort......derefter har jeg overtaget pcèn og formatteret den og lagt XP ind......XP finder IKKE dette kort af sig selv...!!!
Min ven husker ikke fabrikatet!
Mange knus Shannon:-)
Avatar billede sukos Juniormester
03. juni 2002 - 19:08 #41
Som sagt, der kan jo være fejl på kortet! :o)
Har du prøvet det i en anden maskine?
Avatar billede Shannon Novice
03. juni 2002 - 19:11 #42
nej...det kunne være det var DET jeg skulle...(et lillebitte suk, udslap hendes læber) *GGG*
Fortsættelse følger..............
Avatar billede Shannon Novice
12. juni 2002 - 12:48 #43
Nå her er en lille update:
Jeg fik af en god ven tilsendt et nyt netkort, for at være sikker på at fejlen ikke lå der...efter lang tids knoklen hvor det stadig ikke virkede, ringede jeg til Cybercitys support...ad 5 gange...gennemgik alt i detaljer, den sokkel kortet sad i virkede ikke, men stadig kan jeg ikke få den på nettet.....blev enig med supportmanden at der ikke var mere at gøre...alt stod som det skulle og alle forbindelser var der hul igennem, blot ikke til nettet. Derfor tænker jeg at jeg vil formatere og lægge win 98 ind, det kan måske skyldes en fejl på min installation eller måske at maskinen ikke har kræfter til at køre XP.(32 ram)...hvad skriver man for at formattere ? kan ikke huske det....knus Shannon og task for jeres tålmodighed:-)
Avatar billede gudmundp Praktikant
13. juni 2002 - 02:19 #44
Du skal skrive format c: