Avatar billede basicq Nybegynder
31. maj 2002 - 09:20 Der er 14 kommentarer og
4 løsninger

ejer af IP-nummer

Kan man slå et ip nummer up lige som en www addr.

går man på dk hostmaster kan man feks. slå zico.dk
og se hvem ejeren er. Men kan man gøre det med ip nummere.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
31. maj 2002 - 09:22 #1
du kan finde lidt mere info på www.myip.dk

MC
Avatar billede elkrog Nybegynder
31. maj 2002 - 09:22 #2
Du kan ikke se ejeren, men ip'ens udbyder.
http://www.ripe.net/perl/whois
Avatar billede zapzone Nybegynder
31. maj 2002 - 09:23 #3
Hmmm... Er ikke helt klar over om man kan lave en whois lignende ting på en IP, men ellers vil jeg nok mene at en trace er noget af det nærmeste du kommer.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. maj 2002 - 09:27 #4
Og på omtalte RIPE er der typisk en email eller webside hvor man kan
anmelde "abuse" hvis man bliver misbrugt af et IP-nummer hos den udbyder.
Avatar billede runeevers Nybegynder
31. maj 2002 - 09:30 #5
Avatar billede javaha Nybegynder
31. maj 2002 - 09:40 #6
cool værktøj det sidste der!

-javaha
Avatar billede zapzone Nybegynder
31. maj 2002 - 09:43 #7
Det er jo bare NeoTrace i en java udgave...
Bare uden så mange funktioner, men ellers meget praktisk.
Avatar billede javaha Nybegynder
31. maj 2002 - 09:55 #8
det er muligt, men jeg har ledt efter noget tilsvarende i et stykke tid, så det er brugbart for mig.

Forza Senegal

-javaha
Avatar billede zapzone Nybegynder
31. maj 2002 - 09:58 #9
Så skulle du prøve NeoTrace, det er samme princip, bare med mange flere muligheder.
http://www.neoworx.com/products/neotrace/
Avatar billede basicq Nybegynder
31. maj 2002 - 09:58 #10
reneevers: den virker cool men jeg får stadig ikke hverken navn eller addr på ip men blot udbyder i mit tilfælde teledanmerk.
Avatar billede runeevers Nybegynder
31. maj 2002 - 10:01 #11
basicq > Ja det er da klart. Navnet på ip ejeren offentliggøres jo ikke.

zapzone > nix, faktisk så er der mange ip´er hvor neo giver op, men som man kan finde med symantec´s trace program. Sikkert også omvendt, men den er stadigvæk rigtig kool :o)
Avatar billede zapzone Nybegynder
31. maj 2002 - 10:03 #12
Runeevers>> Det er sikkert rigtigt nok, men så kan man jo bruge begge to i en combo... :)
Avatar billede runeevers Nybegynder
31. maj 2002 - 10:08 #13
Snedig taktik :)
Avatar billede basicq Nybegynder
31. maj 2002 - 10:10 #14
mit navn og addr opgives vis man søger på domainname, hvorfor så ik ip det er jo det samme er det ik!!!!
Avatar billede runeevers Nybegynder
31. maj 2002 - 10:12 #15
Nah, og desuden så kan du godt regge et .dk domæne uden at få offentliggjort din personlige oplysninger.
Avatar billede basicq Nybegynder
31. maj 2002 - 10:44 #16
Siger tak for det hele
Avatar billede zapzone Nybegynder
31. maj 2002 - 10:56 #17
Skulle det være en anden gang... :)
Avatar billede omahazeeya Nybegynder
02. april 2013 - 07:05 #18
Du kan ikke finde de nøjagtige ejer oplysninger om en IP-adresse. Du kan kun finde den grundlæggende geografiske placering af en IP-adresse ved at besøge http://www.ip-details.com/ Dette site giver også ISP detalje af en IP-adresse.