Avatar billede voodoo_and Nybegynder
31. maj 2002 - 09:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

hvad hedder @ "snabelA"

Hvad hedder snabelA"@" på engelsk..??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. maj 2002 - 09:18 #1
at-sign, eller bare "at"
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
31. maj 2002 - 09:21 #2
at
Avatar billede NanoQ Nybegynder
31. maj 2002 - 09:47 #3
På engelsk hedder det "ad". Eller rettere... det er faktisk latin, og betyder hos, ved eller til. @ er en sammentrækning af de to bogstaver (et D der snor sig om et A)

Og lidt flere:
Dansk: Snabel-a.
Færøsk: Snabel-a.
Norsk: Snabel-a eller krøll-alfa.
Grønlandsk: Snabel-a (kan også opleves direkte oversat: a-nagguaatsulik, som betyder a med elefantsnabel).
Kinesisk: Da Yi Ba a - Det langhalede a.
Mandarin: Xiao lao shu - Lille mus.
Hollandsk: Apenstaartje - Abehale.
Afrikaans: Aapstert - Abehale.
Tysk: Klammeraffe - Edderkoppeabe (dennne specielle abe har en lang hale, den bruger under klatring. De biologisk interesserede vil vide, at edderkoppeaben på latin hedder Genus Ateles af Cebidae-familien).
Schweizisk tysk: Affenschwanz - Abehale.
Bulgarsk: Majmunsko a eller majmunka - Betyder henholdsvis abe a og lille abe.
Serbisk: Majmun - Abe.
Esperanto (kunst-sprog): Atelo eller volvita a - Betyder henholdsvis edderkoppeabe og indpakket a.
Ungarsk: Kukac - Orm.
Italiensk: Chiocciola - Snegl.
Koreansk: Dalphaengi - Snegl.
Polsk: Malpa - Abe.
Russisk: Sobachka - Lille hund.
Thai: Ai tua yukyu - Betyder krybende orm.
Tyrkisk: Gul eller kulak - Betyder henholdsvis rose og øre.
Græsk: To pap’aki’ - Den lille and.