Avatar billede sunkist Nybegynder
30. maj 2002 - 22:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problemer med frames

Jeg er ved at lave den første HP i frames og det går ikke for godt.
Det er en side med animeret giffer osv. Så der er et hav af sider.
Mit problem er, at når man klikker på et link i menuen, så skal der åbnes en ny menu i forside-menuen. Det gør der også og når man så klikker på et link i den nye menu, så skulle siden gerne vises i Mainframe. Men den side vises ikke. Jeg kan ikke forstå det, for det virkede i går. Og jeg kan ikke regne det ud selv.

Nogen der gider hjælpe?

Link: www.info-italia.dk (test domain)
Siden er mest for børn, derfor ser den ikke så professionel ud.

Deler evt. point ud.
Avatar billede mixen Nybegynder
30. maj 2002 - 23:01 #1
Der er en eller anden kode der hedder target="mainFrame" eller noget i den art...
Avatar billede sunkist Nybegynder
30. maj 2002 - 23:06 #2
Det er den sat til, men den åbnes ikke i mainframe.
Avatar billede spyro.dk Nybegynder
30. maj 2002 - 23:12 #3
jeg set på dine koder og de er ok.
men har du husket at navngive din mainfream?
spyro.dk
Avatar billede sunkist Nybegynder
30. maj 2002 - 23:23 #4
Ja, den har jeg navngivet.
Når jeg skal sætte "target as", så kan jeg vælge mellem "_parent,_blank" osv.
Jeg vælger så "mainframe", men den vises ikke på forsidens "mainframe".
Hvis jeg laver den side med den nye menu uden frames, så kan jeg ikke linke til "mainframe"
Avatar billede sunkist Nybegynder
30. maj 2002 - 23:24 #5
...mener "sætte target as mainframe".
Avatar billede spyro.dk Nybegynder
30. maj 2002 - 23:31 #6
hvad har du lavet om for nu virker det
Avatar billede sunkist Nybegynder
30. maj 2002 - 23:36 #7
Jeg har ikke ændret på noget....kun 2-3 links som åbnes i et nyt vindue.
Det er det eneste som virker her.
Når jeg klikker på et af linksene i den "nye" menu under "animationer og giffer", så kan jeg se browseren henter billederne, men hvor de er kan jeg ikke se.
Avatar billede spyro.dk Nybegynder
30. maj 2002 - 23:40 #8
det er det samme her den henter billeder men jeg kan ikke se dem,
og så starter der en java applet.
hvis jeg var di ville jeg lukke dette spørgsmål her og oprette et nyt i
kategorien D(HTML) det kan værer de kan se hvad der er galt.
mvh spyro.dk
Avatar billede sunkist Nybegynder
30. maj 2002 - 23:50 #9
Ok, det kan jeg prøve...tak fordi du prøvede at hjælpe. :)
Avatar billede sunkist Nybegynder
30. maj 2002 - 23:50 #10
:)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
31. maj 2002 - 08:42 #11
Jeg kan godt se hvad der er galt. Du skal huske at når du trykker på "baggrunde" så din baggrundsmenu loades, så skal du sætte target til leftFrame. Hvis du kigger godt efter, kan du se at der bliver åbnet en ny meget lille frame.

Ser ud som om du kører frameset oven i et frameset.

For helt at kunne se problemet, så skal du fjerne dit irriterende højrekliksscript.
Avatar billede sunkist Nybegynder
31. maj 2002 - 13:33 #12
http://www.eksperten.dk/spm/218575
Jeg har flyttet spørgsmålet :)