Avatar billede stangen Nybegynder
28. juli 2000 - 17:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af SunRay

Jeg har fået til opgave at sætte nogle SunRay\'s op, med en Sun Enterprise 250/Sparc der kører solaris 7.
Hvis der er nogle der har gjort sig nogle erfaringer med dette vil jeg sætte pris på at vedkommende øser lidt ud af godteposen.

Steffen
Avatar billede darios Nybegynder
03. november 2000 - 14:24 #1
Jeg kan godt hjælpe dig, men jeg synes at 60 point er forlidt. Jeg er ny here og kender ikke point systemet men 200 point vil være realistik.
Hvad siger du til det?
Avatar billede jbm Nybegynder
04. november 2000 - 18:00 #2
Jeg giver darios ret 60 er forlidt min 300
Avatar billede darios Nybegynder
06. november 2000 - 09:36 #3
200 point er ok . Du får snart et svar fra mig :-)
Avatar billede darios Nybegynder
06. november 2000 - 11:52 #4
1-    Krav :
Du skal have  SunRay server software.
Du skal have mindst 2 netkort installeret i din server.
Systemet skal kunne didektere (se)  netkortene. Se evt. /usr/sbin/ifconfig –a
Dit OS skal indeholde DHCP værktøjet.
2-    Hvis du har installeret softwaren skal du afinstallere det ved følgende
utinstall –u ( /opt/SUNWut/sbin/utinstall –u) reboot systemet
3-    Hvis du har brugt kommandoen utadm så skal du ryde op efter dig ved
utadm –d
Slet filer med IP-adresse som navn under /var/dhcp/dhcptab/
Hvis /var/dhcp/dhcptab ikke findes på dit system så er din Solaris 7 på din Entreprise 250 er manglefugl. Enten opgradere til Solaris 8.0 eller installere de nødvendige patches, der indeholder DHCP.

4-    Hvis ikke du har reboote systemet efter brug af uinstall –u så skal du gøre det nu.
5-    Installere softwaren igen (/cdrom/...../utinstall) reboot systemet
6-    Kør /opt/SUNWut/sbin/utadm –a hme1
Hme0 er det første Ethernet kort og hme1 vil så være navnet på næste netkort.
Brug default options på alle spørgsmål. Dvs. Du kan trykke på Enter hele vejen.
7-    Prøv første omgang ved at forbinde en SunRay station direkte til serveren v.h.a. en UTP patch Krydset kable.
8-    Din SunRay har ikke brug for en IP-adresse, idet din server fungere nu som en DHCP og en router for dine SunRay klienter..
9-    Hvis at går godt så skal din SunRay vise samme login-skærm som på din server.

Husk at du ikke skal køre utconfig!
Held og lykke med det. Lad mig høre hvordan det går. :-)
Avatar billede stangen Nybegynder
06. november 2000 - 19:15 #5
Om jeg fatter at i har så travlt med de åndsvage point.
Da det jo er noget tid siden jeg har postet spørgsmålet har jeg imidlertid læst mig frem til installationen. Det jeg nu søger er nok mere nogle tips til nyttige programmer både til brugerne og til administrering af serveren.
Ellers tak for svaret.

Steffen

P.S.: Jeg vil nødig følge dit råd angående opgradering, da Sun Ray Enterprise Server Software kun er i beta til Solaris 8.