Avatar billede msa Nybegynder
28. juli 2000 - 16:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Link i PSP

Jeg er ved at lave en menu til min hjemmeside og indtil videre har jeg gjort således:
1. tegnet hele menuen (demoudgave) tegningen indeholder alle links (8 i det hele)
2. gemt i gif-format.

Nu vil jeg gerne vide hvordan jeg laver de forskellige tekster til links. altså sådan at tekst 1 linker til url1 og tekst 2 linker til url2

Det er lavet på denne side:
http://www.dyrhagen.dk/index2.htm
Avatar billede prodic Mester
28. juli 2000 - 16:36 #1
du deler menuen op i 8 felter, gemmer dem som et billed for sig, laver din menu i HTML ved hjælp af tables, og indsætter billederne i dine tables, så linker du bare billedet til url1 etc.

er det forståligt?
Avatar billede msa Nybegynder
28. juli 2000 - 16:40 #2
på den angivne side har de benyttet en anden mulighed, og dermed passer det ikke det sidste jeg skrev.
Avatar billede prodic Mester
28. juli 2000 - 16:47 #3
hvad var det sidste du skrev?

og såvidt jeg kan se på den side du linker til, så har de gjort som jeg beskrev, men forklar dig lidt nærmere så skal jeg se om jeg kan hjælpe dig!
Avatar billede msa Nybegynder
28. juli 2000 - 21:29 #4
Det sidste jeg skrev var
\"Det er lavet på denne side:
http://www.dyrhagen.dk/index2.htm\"

Et andet sted det er lavet http://www.sfu.dk/kort.html

Altså der er ét billede, men 8 forskellige områder på billedet linker til 8 forskellige sider.
Avatar billede prodic Mester
28. juli 2000 - 21:38 #5
msa : Du er helt galt i skoven. de 2 sider du linker til, er lavet på 2 helt forskellige måder. Den første du siger, den anvender den metode jeg har beskrevet. Det nye link du kommer med det bruger noget der hedder AreaMap, hvor man har et billed og definere nogle felter der så skal være aktive. Hvorimod det første link bruger ganske normale tables.

Jeg har selv lavet det engang i tidernes morgen på www.rovvig.dk - det er med den metode jeg forklarede først. Linksne til venstre er udskåret af et billed og sammensat senere i tabels i HTML.
Avatar billede msa Nybegynder
28. juli 2000 - 22:38 #6
Glem alt hvad jeg har skrevet. Det jeg hele tiden har eftersøgt er det du nu har fortalt mig hedder AreaMap, det vil jeg gerne vide hvordan jeg laver i Paint Shop Pro.
Avatar billede prodic Mester
28. juli 2000 - 22:48 #7
øhhh , det kan du ikke lave i PSP. Men det skal du lave i HTML, så her har du lige et link til hvordan du gør det. Det er godt nok på engelsk, men går ikke ud fra at det er noget problem.
http://www.bfree.on.ca/HTML/lesson20.htm

Men kort fortalt, så definere du en baggrund og nogle koordinater som skal virke som links til et eller andet...

Håber du for det til at virke, det bliver dog ikke i PSP.
Avatar billede msa Nybegynder
29. juli 2000 - 00:07 #8
Kan du anbefale et andet program?
altså hvor man finder koordinaterne. Jeg ved godt jeg ikke kan linke i PSP, men jeg ville bare vide hvordan jeg laver koordinaterne.
Avatar billede riejensen Nybegynder
29. juli 2000 - 10:49 #9