Avatar billede peter_holst Praktikant
30. maj 2002 - 09:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Win98 -> 98SE upgrade?

Heysan

Jeg vil opgradere fra 98 til 98SE uden at miste alle mine programmer, indtillinger osv.
Jeg har derfor anskaffet mig en upgrade cd. Men når jeg starter installationen fra windows siger den at der allerede er installeret et styresystem og at jeg skal bruge en upgrade version. Det ER dog en upgrade version!
Kan jeg installere med upgrade cd'en fra dos uden at den ødelægger mine programmer?
Og hvis dette ikke virker kan jeg så bruge en alminde 98 cd og installere oveni uden at det ødelægger det hele?
Avatar billede dmdisco Nybegynder
30. maj 2002 - 09:40 #1
ja, ja
Avatar billede joker73arb Nybegynder
30. maj 2002 - 09:45 #2
Jeg har prøvet alle ovennævnte kombinationer med stort held..

Så det vil jeg også svare ja til..

Jeg har sågar prøvet at omdøbe mit Windows bibliotek INDEN jeg installerede en frisk windows, og alligevel havde den "importeret" alle programmer og diverse instillinger i den nye windows :P

/J
Avatar billede microtec Nybegynder
30. maj 2002 - 09:45 #3
peter_holst >> Problemet er at den 98SE du benytter er en OEM-version. Den kan kun bruges til ny installation. Du skal have en "rigtig" version.
Avatar billede dmdisco Nybegynder
30. maj 2002 - 09:46 #4
det hele bliver gemt i reg databasen og den bliver jo liggende
Avatar billede microtec Nybegynder
30. maj 2002 - 09:46 #5
...og installation oven i en eksisterende 98 vil IKKE ødelægge programmer og indstillinger. Jeg har selv gjort det :o)
Avatar billede microtec Nybegynder
30. maj 2002 - 10:04 #6
Du fik da ikke klaret problemet med "installeret et styresystem og at jeg skal bruge en upgrade version" ;o)
Avatar billede peter_holst Praktikant
30. maj 2002 - 11:18 #7
Nå!
men det køre nu med 98se