Avatar billede voss Nybegynder
27. juni 1999 - 20:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

SB PCI 64 windows 98

Jeg har store prl. med at instll. lydkorttet, så det virker....
Skal der gøres noget i biosén eller mangler jeg den rigtige driver ????Hvis , hvad hedder den så.......
På forhånd tak....

jesper
Avatar billede snowball Novice
27. juni 1999 - 20:17 #1
Det skulle ikker være nødvendigt at lave om på noget i BIOS'en.

Du kan finde den nyeste driver til dit lydkort her:

http://www.europe.soundblaster.com/techknow/tech/ftp/ftp-sb16awe.asp

Snowball
Avatar billede cybles Nybegynder
27. juni 1999 - 20:34 #2
Du har med stor sandsyndlighed en konflikt på dit kort d.v.s dit lydkort forsøger at benytte samme IRQ eller DMA som et andet stykke hardware.....Hvilket operativ system benytter du ?
Avatar billede i11uzion Nybegynder
27. juni 1999 - 20:59 #3
cybles>>> Jeg har da læst at der ikke kan være IRC eller DMA problemer på PCI lydkort???
27. juni 1999 - 21:28 #4
der kan være et lille prob. med at din BIOS og SB PCI 64. Når du starter maskinen, kan du risikere at du får en blå skærm med en meddelelse om at dit lydkort er fejl indstillet i windows kontra Bios.

Sæt din BIOS til Auto under PCI/ISA, så skulle den være der.

:) Lars
Avatar billede davs Nybegynder
27. juni 1999 - 23:17 #5
Jeg har selv et PCI SB128. Og den lavede også llidt "koks" i det da jeg satte det i, det du skal gøre er at tage, alle andre kort ud (undtagen dit lydkort, og grafikkort) Så vil den finde dit lydkort, installer driveren til kortet, og sæt så dine andre kort i maskinen igen, det kan være at du bliver nødsaget til at geninstallere de andre kort også, men det virker...
Avatar billede timbreuning Nybegynder
30. juli 1999 - 22:55 #6
En af mine venner havde også problemer med SB64 PCI og W98. Vi var endda to som så på det...
Løsning blev at han købte et nyt kort (SB128 eller Live!) som virkede med det samme og 100% tilfredsstillende.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
01. september 1999 - 03:08 #7
Alle dem jeg kender der har SB64 eller har haft SB64, har haft problemer med det! Men vi fik dem alligevel til at virke til sidst! Gå ind i enhedshåndtering, slet dit ldykort (du må ikke genstarte nu!) gå ind på cd-romen, kør installationen til kortet, til sidst i installationen siger Windows at den har fundet ny hardware, og vil installere nye drivere, TRYK ANULLER ! (Vigtigt!) kør installationen færdig, genstart efter installation. Efter genstart spørger Windows igen om nye drivere, tryk igen anuller. Genstart! Hvis Windows igen spørger om drivere, trykker du 'Har diskette' finder driverne på cd-romen, installere dem og genstarter!

Dette tip burde virke hos alle jer der har prb med SB64 :o)

Jeg har hjulpet flere, hvor det virkede!