Avatar billede lasg Nybegynder
29. maj 2002 - 22:34 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mangler program til erstatning af Messenger og ICQ

Jeg har nu fået slettet den grumme Windows virus, og inficeret mit system med Linux.
Jeg har fundet et program der kan logge ind på min ICQ account. Men jeg mangler et der kan logge ind på min Micro$oft Messenger account. Nogen der ved hvor et godt et findes? Gerne et der kan bruges til både Messenger og ICQ.

Der kommer sikkert flere spørgsmål fra mig når jeg først kommer i gang med at rode med Linux.

/ LaSG
Avatar billede gathond Nybegynder
29. maj 2002 - 23:05 #1
jeg mener everybuddy kan connecte til næsten alt, bruger kun selv ICQ.
dog kunne man måske tro at M$ ligesom AOL har en interresse samt aktivt gør noget, for at holde andres clienter ude af deres chat netværk. Jeg ved at AOL gør det (gjorde i en periode i hvert fald).
Avatar billede oz2kas Nybegynder
29. maj 2002 - 23:42 #2
Trillian kan.
ICQ, MSN, IRC, AOL og et par flere:
http://www.trillian.cc/
Avatar billede Noone Nybegynder
30. maj 2002 - 01:28 #3
Trillian til linux? Since when?

Prøv gaim http://gaim.sf.net/ Den kan ca. de mest populære IM protokoller
Avatar billede oz2kas Nybegynder
30. maj 2002 - 09:48 #4
damn.... jeg må have været træt ;)
Avatar billede lasg Nybegynder
30. maj 2002 - 09:54 #5
Nu har jeg kigget lidt på de forskellige foreslag. Everybuddy kan jeg ikke finde nogensteder. Trillian er ikke til Linux og Gaim synes jeg er lidt svært at sætte op.
Har selv fundet dette: http://opasia.linux.tucows.com/internet/preview/132878.html

For at jeg ikke skal give mine points til mig selv, kunne jeg jo lige smide et bedre spørgsmål ud til jer:
Hvordan installerer jeg et java-plugin i en af mine browsere. Jeg har Netscape og Mozilla, vil helst køre Mozilla.

/ LaSG
Avatar billede langbein Nybegynder
30. maj 2002 - 19:44 #6
Avatar billede lbhansen Nybegynder
30. maj 2002 - 23:33 #7
der er en protokol på http://www.jabber.org der er et link til en gnome klient der hedder gabber, jeg bruger den selv med success til både icq og messenger, men den er lidt skummel at installere.
Avatar billede Noone Nybegynder
02. juni 2002 - 04:46 #8
Hmm.. Kortsagt, der er et HAV af muligheder det er bare at komme igang med at afprøve dem ;) (Tror dog stadig jeg beholder GAIM ;)  )
Avatar billede oz2kas Nybegynder
28. juni 2002 - 13:50 #9
skal der ikke lukkes?
Avatar billede lasg Nybegynder
28. juni 2002 - 13:57 #10
IbHansens forslag kunne bruges, men han gad åbenbart kun kommentere, ikke svare. Så oz2kas fik pointene for at gidde huske mig på jeg stadig havde noget kørende her...

/ LaSG
Avatar billede oz2kas Nybegynder
28. juni 2002 - 14:04 #11
men mit svar var jo forkert?
Avatar billede lasg Nybegynder
28. juni 2002 - 19:41 #12
Gathond's program kunne jeg ikke finde. IbHansen kom med en brugbar løsning, men ham kunne jeg ikke give points, da han kun havde givet det som kommentar.
Desuden bruger jeg Trillian på begge mine windowsmaskiner efter du foreslog det, så lidt kunne dit svar bruges til.

/ LaSG
Avatar billede oz2kas Nybegynder
28. juni 2002 - 19:57 #13
jamen så er jeg da glad ;)
sig endelig til hvis der er andet jeg kan bidrage med.