Avatar billede bondekongen Nybegynder
29. maj 2002 - 21:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

cmyk - rgb

Hejsa...
Jeg har lavet et logo, men i cmyk farver. Er det muligt, uden de store ændringer, at gemme logoet i rgb farver ??
Avatar billede landmark Nybegynder
29. maj 2002 - 22:03 #1
Ja! når du tværtimod gemmer fra rgb til cmyk, går der som regel en delt tabt.

uddyb evt. spørgsmålet...
Avatar billede oersted Novice
29. maj 2002 - 22:04 #2
File> Document Color Mode> RGB Color

/
Avatar billede oersted Novice
29. maj 2002 - 22:05 #3
... rigtigt hvad landmark siger - RGB fraverummet er generelt større end CMYK
Avatar billede bondekongen Nybegynder
29. maj 2002 - 22:14 #4
oersted..."svar" i stedet for "kommentar så jeg kan give dig points ! :)
Avatar billede oersted Novice
29. maj 2002 - 22:16 #5
sig til hvis du har andre probs....
Avatar billede landmark Nybegynder
29. maj 2002 - 22:18 #6
øhhh...?  :-)
Avatar billede uffelgaard Nybegynder
29. maj 2002 - 22:25 #7
Du skal som oftest give RGB-farven en del i kontrast efter konverteringen for at opnå et godt resultat.
Avatar billede oersted Novice
29. maj 2002 - 22:25 #8
!
Avatar billede landmark Nybegynder
29. maj 2002 - 22:39 #9
der sker ikke nogen ændring i kontrasten i konverteringen fra cmyk til rgb, men da rgb signalet er et lys signal og født til at vises på en skærm, og cmykfarver er et format man reproducerer/ trykker ud fra, kan det være udemærket at ændre på kontrasten for at opnå mere lys i billedet. Bortset fra det... er farvelære en større videnskab, og før i tiden, da en "scannerfører" var en uddanelse man kunne vælge for at lære at scanne billeder, tog det ca. 6 år at få en nogenlunde indsigt i farvelære. :-) så der er sikkert hundredevis af yderligere kommentarer til dette spørgsmål.

Men var spørgsmålet ikke besvaret fyldestgørende, deltager jeg såmænd gerne... :-)