Avatar billede jekk Nybegynder
29. maj 2002 - 21:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vis et Word-dokumenent DOC el. RTF - hvad kræves ?

jeg har en dokument-Access-database på nettet, de udsøgte dokumenter ligger i tabellens note-felt - fint nok.
nu indeholder dokumenter fremover også grafik ! dem kan jeg ikke gemme i notefeltet ! ?
kan jeg overhoved "proppe" disse grafik indeholdende word-dokumenter i tabellen ?
hvis ikke, hvordan kan sådanne doc el. rtf filer så vises i browseren UDEN at den tror, at den skal downloade filen ! ?
Avatar billede aspprogram Nybegynder
29. maj 2002 - 21:31 #1
hvis du laver en .doc, så åbner den word i din internet browser....
Avatar billede tmceu Praktikant
29. maj 2002 - 21:36 #2
Du kan sætte response.contenttype = "application/msword" i toppen af din kode. Og så bør du i øvrigt aldrig gemme binære data som billeder i en database, med mindre du vil have den til at køre langsomt :-)

Filsystemet er meget bedre til at håndtere filer. Gem filen der og tilføj så blot sti/navn i databasen.
Avatar billede tmceu Praktikant
29. maj 2002 - 21:38 #3
Og i øvrigt kan du ikke server-side, bestemme at en brugers browser ikke må foreslå at downloade filen, selv om det normale er, at den vil åbne den i browseren. Det omvendte kan lade sig gøre, altså at tvinge et download igennem.

Men du kan lade som om det ikke er et word dokument, ved at sætte contenttype = "text/plain"
Avatar billede jekk Nybegynder
29. maj 2002 - 21:41 #4
tmceu >>>
ja, jeg har hørt dette argument før, men antal dokumenter med grafik er relativ få i antal og antallet der søger "samtidigt" svarer normalt til 1 !
som jeg forstår dit svar, så k a n man åbenbart godt gemme grafik ! HVORDAN ?
Avatar billede tmceu Praktikant
29. maj 2002 - 21:46 #5
Se dette link. Zip filen indeholder et komplet script incl. demo database.
Avatar billede tmceu Praktikant
29. maj 2002 - 21:53 #6
Avatar billede jekk Nybegynder
19. januar 2003 - 19:05 #7
tmcea>>
sebd et svar....