Avatar billede peterjorgen Nybegynder
29. maj 2002 - 21:17 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

crack?

hvad skal man gøre med en crack til et spil eller program?
Avatar billede resten Nybegynder
29. maj 2002 - 21:18 #1
Ingen ting da det ikke er lovligt.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
29. maj 2002 - 21:18 #2
den skal man slette. - og du skal lukke dette spørgsmål da det ikke er velset her på eksperten.dk
Avatar billede jin Nybegynder
29. maj 2002 - 21:18 #3
Jeg tror ikke dette spm er lovligt...?!?!?

/JiN is OUT
Avatar billede ducks Nybegynder
29. maj 2002 - 21:18 #4
resten: Er det ikke lovligt hvis man selv ejer spillet?
Avatar billede resten Nybegynder
29. maj 2002 - 21:20 #5
Nej det er det ikke.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
29. maj 2002 - 21:24 #6
det der muligvis kunne komme på tale var ophavsretslovens § 36 stk. 1 der giver ret til at foretage ændringer i edbprogrammer såfremt det er nødvendigt for at den pågældende kan benytte det efter dets formål.

men i dette tilfælde er det vist ret tvivlsomt.
Avatar billede nuki Nybegynder
29. maj 2002 - 21:24 #7
Jo det mener jeg det er ellers var en hvis engelsk hjemmeside nok lukket
Avatar billede nuki Nybegynder
29. maj 2002 - 21:32 #8
Men jeg mener også kun det er nocd cracks det må bruges!
Avatar billede resten Nybegynder
29. maj 2002 - 21:42 #9
Nej den må heller ikke bruges´.
Avatar billede nuki Nybegynder
29. maj 2002 - 21:44 #10
Jo hvorfor fanden tror du ellers at symantec må lave et program der ligger en billede fil af hvilken som helst cd ind på din harddisk så du ikke behøver at bruge cden hele tiden.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
29. maj 2002 - 21:49 #11
nuki>> rolig nu - jeg må da også gerne lave sådan et program - jeg må endda lave to.

- problemet opstår først når det bliver brugt. - i andre lande, hvor lovgivningen er anderledes er det sikkert lovligt.

-du kan sammenligne det lidt med en bil, - mange biler herhjemme kan køre 200 og derover, men derfor begår f.eks. mercedes heller ikke en ulovlighed ved at lave bilerne, i tyskland er der jo visse vejafsnit med fri hastighed.
Avatar billede peterjorgen Nybegynder
06. juni 2002 - 13:26 #12
ok jeg lukker spørgsmålet da folk åbenbart ikke acceptere dett