Avatar billede shortcut Nybegynder
29. maj 2002 - 17:57 Der er 13 kommentarer

speedstream 2601 opsætning af router til brug af msn messenger??

Hvordan sætter jeg min router op så jeg kan bruge windows messenger til at sende filer og samtaler??????

Hjælp !!!!!!!!!!!!!!!!!  håber i kan hjælpe.....

MVH John Hansen
john-hansen@sport.dk
Avatar billede javaha Nybegynder
29. maj 2002 - 20:12 #1
Umiddelbart skulle du kunne sende filer, de skal bare accepteres af modtageren. Der er i seneste version af messenger en fjl der gør at der ikke kan føres samtaler, tjek op hos Microsoft hvornår det bliver rettet. Afhængig af hvor kringlet din router er, så skulle det som skrevet være muligt at sende filer, ikke mindst hvis messenger virker på traditionel vis. Prøv ellers at åbne for port 1863, det benyttes af messenger.

-javaha
Avatar billede Noone Nybegynder
29. maj 2002 - 20:51 #2
Har de da fået løst problemet med at messenger sender den interne IP og ikke den eksterne IP? Ellers skal man bare fjerne routeren, så er problemet løst.
Avatar billede javaha Nybegynder
29. maj 2002 - 23:37 #3
formoder det er en kommentar/spørgsmål til det jeg skrev! Jeg har ikke oplevet det problem du omtaler, men har dog i den seneste versioner af messenger oplevet problemer med at sende/modtage filer.

-javaha
Avatar billede shortcut Nybegynder
29. maj 2002 - 23:38 #4
hvor gør jeg det henne i routeren  hvor aktivere jeg den port og hvordan??
MVH John
Avatar billede javaha Nybegynder
30. maj 2002 - 00:12 #5
Kender ikke routeren, men har du ikke en manual? hvis ikke, så se her:
http://www.speedstream.com/support/2601main.html

-javaha
Avatar billede shortcut Nybegynder
30. maj 2002 - 00:13 #6
når jeg bruger mit hjemmenetvære virker det , men når jeg skal ud på nettet virker det ikke
Avatar billede shortcut Nybegynder
30. maj 2002 - 00:14 #7
tak for linket  .....  kikker på det :-)
Avatar billede shortcut Nybegynder
30. maj 2002 - 00:52 #8
jeg kan modtage filer nu men kan ikke sende og jeg bruger ikke firewall
Avatar billede javaha Nybegynder
30. maj 2002 - 09:28 #9
Vi er enige om at du har en i den anden ende til at acceptere at du sender filer, ik? Undskyld at jeg stiller dette spørgsmål, men er nød til at være sikker.

-javaha
Avatar billede skumbaq Nybegynder
30. maj 2002 - 14:18 #10
Jeg tror at forklaringen er at MSN skod prøver at bruge din lokale IP adresse til at kontakt til den anden pc, hvilket ikke kan lade sig gøre...

Har selv samme skod problem !

/Jens
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2002 - 23:11 #11
Nogle teleselskaber har server som forhinder at man sender filer. Du skulle nok lige prøve at ringe til dit teleselskab..

Hvis du skal åbne nogle porte:
åben IE og skriv 192.168.1.1
vælg punkt nr. 2 fra neden (i menuen til venstre)
Avatar billede shortcut Nybegynder
29. august 2002 - 07:05 #12
har fået ny router og den virker
Avatar billede Noone Nybegynder
29. august 2002 - 11:57 #13
hansen.dk > Det bruger man altså ikke en server til.. Man bruger en firewall eller en router med indbygget firewall funktioner.. Der er lidt forskel ;)

shortcut > Hvilken router, og virker hvordan?