Avatar billede maiken Nybegynder
27. juli 2000 - 19:55 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Min pc siger bip

Under boot siger min pc bip hvert andet sekund. Hvad betyder dette. Jeg ved at der er nogle forskellige advarsler under boot men hvad betyder disse forskellige advarsler og hvor mange bip har de?
Avatar billede rebecca Novice
27. juli 2000 - 20:43 #1
Hvilken Bios har du

Avatar billede gozar Nybegynder
27. juli 2000 - 21:20 #2
Tænter skærmen og slukker sig igen?

Er skærmkablet sat ordenligt fast både på computeren og selve skærmen?
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2000 - 21:20 #3
Det kan variere lidt fra Bios til BIOS men dette har passet i de BIOS jeg har prøvet:

1 bib: DRAM refresh falure
2: Parity circuit failure
3: Fejl i de første 64MB RAM
4: System timer failure
5: Processor fejl
6: Keyboard kontoller fejl
7: \"Virtual mode\" CPU fejl
8: Grafikkortet mangler eller fejl i hukommelsen
9: BIOS ROM fejl (kan ske fx ved forkert flash)
10: CMOS shutdown register.
11: Fejl i ekstern Cache

to korte bib: Fejl i hardware test
en lang og to korte: Video BIOS ROM fejl
en lang og tre korte: Vido fejl(monitor test fejl/video RAM fejl)
et langt bib: alle test forløb uden fejl

Håber det kan brugrs : )

ZAP

Avatar billede renis Nybegynder
27. juli 2000 - 21:59 #4
For det meste er det enten tastaur eller monitor
Avatar billede tm-systems Nybegynder
27. juli 2000 - 22:46 #5
Kan nemt være RAM fejl.
Dvs defekt RAM klods, eller RAM sokkel.

Good luck! :)
Avatar billede maiken Nybegynder
28. juli 2000 - 00:04 #6
hvis jeg sætter grafikkort i tænder skærmen men den skriver no input signal
Lige når man starter siger den biiip 2 sek mellemrum biiip
jeg kan ikke komme ind i bios da der jo ingen signal er? mærkeligt.
Avatar billede manon Nybegynder
28. juli 2000 - 04:28 #7
Maiken > Du har sat grafikkortet forkert i - ta´ det ud og sæt det rigtigt i igen. Det er en klassisk fejl som de fleste har prøvet :-)
Avatar billede maiken Nybegynder
28. juli 2000 - 09:29 #8
nu er jeg jo altså ikke amatør. Jeg ved godt hvordan et grafikkort skal sidde. Selv hvis maskinen er rippet for hardware siger den bip
Avatar billede rudedog Nybegynder
28. juli 2000 - 09:35 #9
Jamen, hvis det er tilfældet så kunne det også meget vel være at grafikkortet ikke sad ordentlig i.

Jeg mindes min storebrors gamle computer, hvor man virkelig skulle presse skærmkortet godt i for at den kunne boote.

(okay, gamle VESA bus skærmkort er måske også lidt besværligere at stikke i )
Avatar billede maiken Nybegynder
28. juli 2000 - 09:36 #10
Zap
Bippene er gode men der mangler een.
Min maskine siger bip hvert andet sekund!
Avatar billede manon Nybegynder
28. juli 2000 - 12:03 #11
Maiken > Det var ikke ment som kritik af din kendskaber til PC´er osv, bare en almennyttig information. Det var ikke myndet direkte til dig :-)
Jamen, hvis du er sikker på det, så kan jeg desværre ikke hjælpe dig :-(

Men sidste gang min lille puter sagde bip-bip var fordi mit grafikkort ikke sad helt i bund.
Avatar billede easybob Nybegynder
28. juli 2000 - 12:21 #12
Jeg vil bakke tm-systems op. Det lyder til at være et problem med rammene. Har du ikke mulighed for at prøve med nogle andre ram?
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2000 - 12:49 #13
maiken>> Tjahh, her er nogle forslag:
1. prøv at se om processoren er clocket rigtigt.

2. Hvis du har flere RAM-moduler så prøv ét ad gangen, hvis det stadig ikke virker kan du udelukke RAM-fejl (jo mindre du har fejl i alle blokke hvilket er usandsynligt)

3. En sidste mulighed er strømforsyningen. Da jeg satte mit nye grafikkort i sammen med noget andet hardware røg min strømforsyning. Da blev jeg også overfaldet af kontinuerlige \"bib\" : )

Et forsøg værd..

ZAP

Avatar billede jonasj Nybegynder
28. juli 2000 - 14:08 #14
Maiken >>
Du skriver slet ikke noget om din hw-konfiguration...
Jeg har oplevet denne fejl på nogle ASUS K7M\'ere (Athlon CPU). Ved brug af kølere med 2 blæsere kommer der sådan en slags \"ping-pong-lyd\". Det skyldes at de 2 blæsere er ude af takt, og mainboardet hardwaremonitoring \"ser\" blæserhastigheden som varierende meller ca 5000 og ca 10000 rpm.
Er det en Athlon-PC? Har din køler 2 blæsere?
Så er løsningen at gå ind i BIOS og disable monitor på CPU-cooler-fan.