Avatar billede taskmgr Nybegynder
29. maj 2002 - 16:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lavt ID i eDonkey

Hejsa...

Jeg har brugt eDonkey i et stykke tid, og det virker sådan set fint nok, men mine d/l hastigheder er ikke så gode...

Nu har jeg så set at jeg får tildelt et meget lavt ID, meller 0 og 1000 - og har læst at det kan være grunden til farten.

Jeg har ikke firewall på, men jeg sidder bag en linux gateway, som jeg selv kan kontrollere.

Hvordan får jeg et højere id?
Avatar billede taskmgr Nybegynder
29. maj 2002 - 16:31 #1
Tag forbehold for tastefejl :P
Avatar billede jan_k Nybegynder
29. maj 2002 - 16:36 #2
Du skal sørge for at port 4662 er åben ind til din maskine der kører eDonkey.
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2002 - 16:36 #3
Hastigheden er generelt ikke særlig stor.

Fordelen er, at det er så demokratisk. Sharer du meget, kan du hente meget. Tillader du stor upload, kan du downloade meget... sådan er det.

Sørg for ikke at åbne og lukke eDonkey for meget, da der er et køsystem. Jo flere mennesker du lader i kø, jo mere kan du downloade.

Hvis du bare lader det køre, vil din downlaod hastighed stige gradvist.
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2002 - 16:36 #4
Hov - *svarer*
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
29. maj 2002 - 16:39 #5
Avatar billede taskmgr Nybegynder
29. maj 2002 - 16:40 #6
Syn's bare ik at 2.5 KB/s er særligt meget...

Det højeste har været 10 KB/s, og jeg sidder på en 1mbit linie.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
29. maj 2002 - 16:42 #7
Det kommer jo også an på om din serverliste er up-to-date. Gå ind på denne side: http://217.162.89.92/pl/slist.pl
og klik på "Add All"-linket placeret nederst i venstre hjørne af siden.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
29. maj 2002 - 16:47 #8
Den er up to date...

Kan jeg eks. køre eDonkey på min linux gateway, og så få det til at glide bedre?
I command mode?
Avatar billede taskmgr Nybegynder
31. maj 2002 - 19:21 #9
Lukker igen... ingen forbedring