Avatar billede flifoffer Nybegynder
29. maj 2002 - 13:03 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

To styresystemer på PC´en.

Jeg havde WIN2000 på PC´en ved levering, men har nu installeret WINxp. Når PC´en tændes spørger PC´en om jeg vil bruge WIN2000 eller WINxp. Mit spørgsmål er nu hvordan jeg sletter WIN2000, uden at skulle starte helt forfra??

Avatar billede wanix Praktikant
29. maj 2002 - 13:05 #1
Du kan slette mappen, det ligger i. Men du må ikke slette boot.ini filen. Det er ikke nogen god ide, hvis du har det liggende op samme partition.
Avatar billede resten Nybegynder
29. maj 2002 - 13:16 #2
Start-kør og her skriver du msconfig og i bootini fjerner du win 2000.
Avatar billede resten Nybegynder
29. maj 2002 - 13:19 #3
Eller højrekli på denne computer-egenskaber-avanceret-indstillinger for start og genoprettelse-og her kan du rediger iden så den evt kommer til at se sådan ud.

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
Avatar billede flifoffer Nybegynder
29. maj 2002 - 13:20 #4
hvis jeg fjerner win 2000 i bootini frigører jeg da ikke noget plads. men det er måske en så ubetydelig størrelse win 2000 udgøre når den ligger på en computer med xp. eller hvad ...  jeg vil jo gerne have  2000 fjernet totalt
Avatar billede flifoffer Nybegynder
29. maj 2002 - 13:31 #5
jeg har en mappe der hedder winint hvor jeg tror win2000 ligger må jeg så godt slette den ?
hvis jeg ikke må slette hele den må jeg så slette noget af den, og hvad
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. maj 2002 - 13:51 #6
winxp plejer at ligge i windows og win2000 i winnt, så slaet du bare winnt mappen
Avatar billede resten Nybegynder
29. maj 2002 - 14:59 #7
:-)