Avatar billede chrisscheel Nybegynder
29. maj 2002 - 12:32 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Firewall igen, denne gang m. points

Glemte lige point. Så prøver her igen!!
Er lige blevet koblet på en ADSL forbindelse og har derfor brug for en lille, men effektiv firewall. Er der nogen som kender en god `en?
TAk
Avatar billede nuki Nybegynder
29. maj 2002 - 12:33 #1
Hehe havde skrevet svar i dit forige spm :)
http://www.eksperten.dk/spm/217709

-Nuki
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2002 - 12:33 #2
Avatar billede nuki Nybegynder
29. maj 2002 - 12:34 #3
Ups det var www.tinysoftware.com som john stigers skrev.
Avatar billede o-zone Nybegynder
29. maj 2002 - 12:34 #4
erh... Norton Personal Firewall er stadig mit brand, hvis det tæller? ;-)
Avatar billede chrisscheel Nybegynder
29. maj 2002 - 12:35 #5
Jeg har Norton Antivirus 2002 som virus detector så det ville vel passe godt m. en firewall til denne?
Avatar billede chrisscheel Nybegynder
29. maj 2002 - 12:36 #6
Altså; firewall fra norton og virus prg. fra norton? ;-)
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2002 - 12:36 #7
chrisscheel>Joh, men zonealarm er gratis. Norton koster knapper.
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. maj 2002 - 12:36 #8
bruger serv sygates fra www.sygates.com jeg har også prøvet zonealarm, men den gav mange fejl og rygtet vil vide at sikkerheden ikke er så god.
Hvis den må koste lidt bør du kikke på "den personlige firewall" fra callisoft. den koster ca. 350, og kan hentes fra www.callisoft.dk
Avatar billede chrisscheel Nybegynder
29. maj 2002 - 12:37 #9
o-zone: har du et link til norton firewall. og ved du om det er free ware..?
Avatar billede dmdisco Nybegynder
29. maj 2002 - 12:37 #10
zoneralarm er lettes at bruge for en newbie, da den næsten ingen opsætning kræver
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2002 - 12:37 #11
bufferzone>Hvor har du læst at zonealarm's sikkerhed ikke er så god?
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2002 - 12:38 #12
chrisscheel>Læs lige ik:

chrisscheel>Joh, men zonealarm er gratis. Norton koster knapper.
Avatar billede chrisscheel Nybegynder
29. maj 2002 - 12:38 #13
Prøver zonealarm da det helst ikke må koste det helt vilde. Tak for alle de gode links....Ptz til schulze
Avatar billede nuki Nybegynder
29. maj 2002 - 12:39 #14
Det er rigtigt lidt træls at skulle af med de der 3-400 kr. for noget der som kan fås gratis som nogen gange er bedre da "hackerne" ofte prøver at omgå de mere kendt firewalls da det ser bedre ud i "hacker verdenen".

-Nuki
Avatar billede chrisscheel Nybegynder
29. maj 2002 - 12:40 #15
Glimrende pointe nuki. Tak
Avatar billede nuki Nybegynder
29. maj 2002 - 12:43 #16
hehe så lidt
Avatar billede nuki Nybegynder
29. maj 2002 - 12:43 #17
Husk også lige at lukke det først spm du lavede
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. maj 2002 - 13:19 #18
Bl.a. her på eksperten, samt på de sikkerhedsmailingslister der finder, hvis du interessere dig for sikkerhed er bugtraq ikke til at komme uden om. og Zonealarm har et MEGET dårligt ry bland it professionelle.

SE her http://www.securityfocus.com/ for bugtraq